Friday, May 31, 2024

က်ေနာ္ႏွင့္သုေတသနအေတြ႔အႀကံဳမ်ား

 






၂၀၁၇ ခုႏွစ္ေမလက ေဖ့စ္ဘြတ္မွာမိမိေရးတင္ခဲ့သည့္ "အေၾကာအဆစ္ကုပညာရပ္ႏွင့္သုေတသန
လုပ္ငန္း အမွတ္(၅)" ကို ယခုႏွစ္ေမလ ၂၆ ရက္ေန႔မွာ ျပန္ၿပီးဖတ္ခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။

အဲဒီစာမ်က္ႏွာမွာ စင္ကာပူနိုင္ငံ မိမိပထမဦးဆံုးျပဳလုပ္ခဲ့ေသာသုေတသနစာတမ္းနဲ႔သက္ဆိုင္သည့္
အေတြ႔အႀကံဳေလးေတြကို ေအာက္ပါအတိုင္းေရးခဲ့ပါတယ္။ 

// "သုေတသနအေၾကာင္းအမွတ္(ကိုေရးတင္ၿပီးေနာက္အမွတ္()အားဆက္တိုက္

ေရးမတင္ျဖစ္ေသးပဲ တစ္ျခားအေၾကာင္းအရာေလးေတြကို ၾကားျဖတ္တင္ခဲ့ပါတယ္။


မိမိရဲ ႔ေလ့လာမႈအေတြ႔အႀကံဳေလးေတြကိုမ်ိဳးဆက္သစ္PT အခ်ိဳ႔ကစိတ္၀င္စားၾကတာ

ေၾကာင့္အခုဆက္ၿပီးေ၀မ ွ်သြားပါ့မယ္။ 

ေမ့ေနမွာစိုးလို႔သုေတသနစာတမ္းရဲ ႔ေခါင္းစဥ္ကိုျပန္ေျပာျပပါမယ္။

“Comparative Study of Physical Disabilities between two different age groups 

– Preschoolers and Final Year Students” ျဖစ္ပါတယ္။


အထက္ကေလ့လာမႈကို မိမိအေနျဖင့္ပထမဆံုးလုပ္တာျဖစ္လို႔ အခက္အခဲေတြအမ်ား

ႀကီးေတြ႔ခဲ့ရသလို တန္ဖိုးရွိတဲ့အေတြ႔အႀကံဳေတြလဲ အေတာ္ေလးကိုရခဲ့ပါတယ္။


အဓိကအခက္အခဲတစ္ခုကေတာ့ Literature Review အတြက္ မိမိေလ့လာခ်င္တဲ့

ဥာဏ္ရည္နိမ့္မသန္စြမ္းမႈနဲ႔သက္ဆိုင္တဲ့ရုပ္ပိုင္းမသန္စြမ္းျဖစ္မႈဆိုင္ရာအေထာက္အထား

မ်ားသုေတသနစာတမ္းမ်ား(Scholarly paper) ကို ရွာေဖြရဖတ္ရတာျဖစ္ပါတယ္။


အလုပ္ကစာၾကည့္တိုက္မွာက ေနာက္ဆံုးထုတ္စာအုပ္ေကာင္းေတြမရွိပဲက်င္းပၿပီးညီလာ

ခံအခ်ိဳ႔မွာ တင္သြင္းခဲ့တဲ့စာတမ္းေတြကိုပံုႏွိပ္ထားတဲ့ Proceedings ၃ ၄ အုပ္ေလာက္သာ

ရွိတာပါ။


ဒါေၾကာင့္ စင္ကာပူအမ်ိဳးသားတကၠသိုလ္(National University of Singapore – NUS) မွာ

ရွိတဲ့ တကၠသိုလ္ဗဟုိစာၾကည့္တိုက္ႀကီးနဲ႔ေဆးေက်ာင္းစာၾကည့္တိုက္ေတြကို ညေနပိုင္း

လုပ္ၿပီးတဲ့ခ်ိန္မ်ားမွာသြားကာ စာအုပ္နဲ႔ဂ်ာနယ္ေတြကို ရွာေဖြဖတ္ခဲ့ရပါတယ္။




























အမွန္အတိုင္းေျပာရရင္ Intellectual Disability နဲ႔တိုက္ရိုက္သက္ဆိုင္တဲ့ Physical Disa-

bilities အေၾကာင္းစာေတြ(chapters, research papers) ကို သတ္သတ္မွတ္မွတ္ျပည့္ျပည့္

စံုစံုရွာမေတြ႔ခဲ့ပါဘူး။

ေဆးပညာရွင္သုေတသီမ်ား(medical specialists, physiotherapists အစရွိသျဖင့္ရဲ ႔စာ

ေတြထက္ စိတ္ပညာရွင္နဲ႔တစ္ျခားေသာသုေတသီမ်ားရဲ႔စာေတြကို ပိုၿပီးေတြ႔ရပါတယ္။

ဟိုနားနည္းနည္း ဒီနားနည္းနည္းနဲ႔ရတတ္သမွ်အခ်က္အလက္ေတြကို စုေစာင္းခဲ့ရတာပဲ

ျဖစ္တယ္။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အလုပ္က စာၾကည့္တိုက္အသင္း၀င္ကတ္လုပ္ေပးထားလို႔ NUS ကစာၾကည့္

တိုက္ေတြကိုအသံုးျပဳရတာကေတာ့ အဆင္ေျပပါတယ္။

.

ေနာက္အခက္အခဲတစ္ခုကေတာ့ သုေတသနစာတမ္း(Abstract and Full paper) ေရး

တာျဖစ္တယ္။


ေက်ာင္းမွာတုန္းက သုေတသနျပဳစုနည္းဘာသာရပ္(Research Methodology)ကို မသင္

ခဲ့ရသလို အလုပ္ထဲေရာက္ျပန္ေတာ့လဲ သုေတသနနဲ႔သက္ဆိုင္တဲ့သင္တန္းမ်ားမတက္ခဲ့

ရပါဘူး။

၁၉၉၃ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္းမွာမွ စင္ကာပူအေၾကာအဆစ္ကုပညာရပ္အသင္း(Singapore Phy-

siotherapy Association - SPA) ကပို႔ခ်တဲ့သုေတသနသင္တန္းကို စၿပီးတက္ဖူးခဲ့တာပါ။


လက္လွမ္းမီရာသုေတသနစာတမ္းမ်ားကို မိမိဖာသာဖတ္ရႈေလ့လာၿပီး အတုယူေရးသား

ျပဳစုခဲ့ရပါတယ္။ အၾကမ္းေရးထားတာေတြကိုအထပ္ထပ္ဖတ္ၿပီး ျပင္ဆင္ျခင္း၊ ျဖဳတ္ပစ္ျခင္း၊ 

ျဖည့္စြက္ျခင္း၊ ျပန္ၿပီးအေခ်ာေရးျခင္းမ်ားလဲ အႀကိမ္မ်ားစြာျပဳလုပ္ခဲ့ရပါတယ္။

.

အဲဒီအခ်ိန္ကအလုပ္မွာကြန္ျပဴတာမသံုးၾကေသးလို႔ လက္ႏွိပ္စက္၊ မိတၲဳဴကူးစက္၊ slides နဲ႔

transparency ေတြကိုသံုးၿပီးေတာ့မွ ျပင္ဆင္ခဲ့ရတာျဖစ္တယ္။


ၿပီးခဲ့တဲ့အမွတ္(မွာပါတဲ့စာတမ္းတင္သြင္းေနတဲ့ပံုေတြအထဲမွာOverhead projector 

သံုးျပဳတာကိုေတြ႔နိုင္ပါတယ္။


ကိုရီးယားနိုင္ငံလိုတိုးတက္တဲ့နိုင္ငံမွာပင္ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက နိုင္ငံတကာအဆင့္ညီလာခံမွာ 

ေတာင္ ကြန္ျပဴတာေတြ၊ PowerPoint presentation ေတြကိုမသံုးၾကေသးတာ မိမိကိုယ္တိုင္

ၾကံဳေတြ႔ခဲ့ရေသးတာ။(၁၉၉၃ ခုႏွစ္ကပါ)" //






















ဆက္ၿပီးေရးပါဦးမည္။





No comments:

Post a Comment