// "သုေတသနအေၾကာင္းအမွတ္(၄) ကိုေရးတင္ၿပီးေနာက္အမွတ္(၅)အားဆက္တိုက္
ေရးမတင္ျဖစ္ေသးပဲ တစ္ျခားအေၾကာင္းအရာေလးေတြကို ၾကားျဖတ္တင္ခဲ့ပါတယ္။
မိမိရဲ ႔ေလ့လာမႈအေတြ႔အႀကံဳေလးေတြကိုမ်ိဳးဆက္သစ္PT အခ်ိဳ႔ကစိတ္၀င္စားၾကတာ
ေၾကာင့္အခုဆက္ၿပီးေ၀မ ွ်သြားပါ့မယ္။
ေမ့ေနမွာစိုးလို႔သုေတသနစာတမ္းရဲ ႔ေခါင္းစဥ္ကိုျပန္ေျပာျပပါမယ္။
“Comparative Study of Physical Disabilities between two different age groups
– Preschoolers and Final Year Students” ျဖစ္ပါတယ္။
အထက္ကေလ့လာမႈကို မိမိအေနျဖင့္ပထမဆံုးလုပ္တာျဖစ္လို႔ အခက္အခဲေတြအမ်ား
ႀကီးေတြ႔ခဲ့ရသလို တန္ဖိုးရွိတဲ့အေတြ႔အႀကံဳေတြလဲ အေတာ္ေလးကိုရခဲ့ပါတယ္။
အဓိကအခက္အခဲတစ္ခုကေတာ့ Literature Review အတြက္ မိမိေလ့လာခ်င္တဲ့
ဥာဏ္ရည္နိမ့္မသန္စြမ္းမႈနဲ႔သက္ဆိုင္တဲ့ရုပ္ပိုင္းမသန္စြမ္းျဖစ္မႈဆိုင္ရာအေထာက္အထား
မ်ားသုေတသနစာတမ္းမ်ား(Scholarly paper) ကို ရွာေဖြရဖတ္ရတာျဖစ္ပါတယ္။
အလုပ္ကစာၾကည့္တိုက္မွာက ေနာက္ဆံုးထုတ္စာအုပ္ေကာင္းေတြမရွိပဲက်င္းပၿပီးညီလာ
ခံအခ်ိဳ႔မွာ တင္သြင္းခဲ့တဲ့စာတမ္းေတြကိုပံုႏွိပ္ထားတဲ့ Proceedings ၃ ၄ အုပ္ေလာက္သာ
ရွိတာပါ။
ဒါေၾကာင့္ စင္ကာပူအမ်ိဳးသားတကၠသိုလ္(National University of Singapore – NUS) မွာ
ရွိတဲ့ တကၠသိုလ္ဗဟုိစာၾကည့္တိုက္ႀကီးနဲ႔ေဆးေက်ာင္းစာၾကည့္တိုက္ေတြကို ညေနပိုင္းအ
လုပ္ၿပီးတဲ့ခ်ိန္မ်ားမွာသြားကာ စာအုပ္နဲ႔ဂ်ာနယ္ေတြကို ရွာေဖြဖတ္ခဲ့ရပါတယ္။
အမွန္အတိုင္းေျပာရရင္ Intellectual Disability နဲ႔တိုက္ရိုက္သက္ဆိုင္တဲ့ Physical Disa-
bilities အေၾကာင္းစာေတြ(chapters, research papers) ကို သတ္သတ္မွတ္မွတ္ျပည့္ျပည့္
စံုစံုရွာမေတြ႔ခဲ့ပါဘူး။
ေဆးပညာရွင္သုေတသီမ်ား(medical specialists, physiotherapists အစရွိသျဖင့္) ရဲ ႔စာ
ေတြထက္ စိတ္ပညာရွင္နဲ႔တစ္ျခားေသာသုေတသီမ်ားရဲ႔စာေတြကို ပိုၿပီးေတြ႔ရပါတယ္။
ဟိုနားနည္းနည္း ဒီနားနည္းနည္းနဲ႔ရတတ္သမွ်အခ်က္အလက္ေတြကို စုေစာင္းခဲ့ရတာပဲ
ျဖစ္တယ္။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အလုပ္က စာၾကည့္တိုက္အသင္း၀င္ကတ္လုပ္ေပးထားလို႔ NUS ကစာၾကည့္
တိုက္ေတြကိုအသံုးျပဳရတာကေတာ့ အဆင္ေျပပါတယ္။
.
ေနာက္အခက္အခဲတစ္ခုကေတာ့ သုေတသနစာတမ္း(Abstract and Full paper) ေရး
တာျဖစ္တယ္။
ေက်ာင္းမွာတုန္းက သုေတသနျပဳစုနည္းဘာသာရပ္(Research Methodology)ကို မသင္
ခဲ့ရသလို အလုပ္ထဲေရာက္ျပန္ေတာ့လဲ သုေတသနနဲ႔သက္ဆိုင္တဲ့သင္တန္းမ်ားမတက္ခဲ့
ရပါဘူး။
၁၉၉၃ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္းမွာမွ စင္ကာပူအေၾကာအဆစ္ကုပညာရပ္အသင္း(Singapore Phy-
siotherapy Association - SPA) ကပို႔ခ်တဲ့သုေတသနသင္တန္းကို စၿပီးတက္ဖူးခဲ့တာပါ။
လက္လွမ္းမီရာသုေတသနစာတမ္းမ်ားကို မိမိဖာသာဖတ္ရႈေလ့လာၿပီး အတုယူေရးသား
ျပဳစုခဲ့ရပါတယ္။ အၾကမ္းေရးထားတာေတြကိုအထပ္ထပ္ဖတ္ၿပီး ျပင္ဆင္ျခင္း၊ ျဖဳတ္ပစ္ျခင္း၊
ျဖည့္စြက္ျခင္း၊ ျပန္ၿပီးအေခ်ာေရးျခင္းမ်ားလဲ အႀကိမ္မ်ားစြာျပဳလုပ္ခဲ့ရပါတယ္။
.
အဲဒီအခ်ိန္ကအလုပ္မွာကြန္ျပဴတာမသံုးၾကေသးလို႔ လက္ႏွိပ္စက္၊ မိတၲဳဴကူးစက္၊ slides နဲ႔
transparency ေတြကိုသံုးၿပီးေတာ့မွ ျပင္ဆင္ခဲ့ရတာျဖစ္တယ္။
ၿပီးခဲ့တဲ့အမွတ္(၄) မွာပါတဲ့စာတမ္းတင္သြင္းေနတဲ့ပံုေတြအထဲမွာOverhead projector အ
သံုးျပဳတာကိုေတြ႔နိုင္ပါတယ္။
ကိုရီးယားနိုင္ငံလိုတိုးတက္တဲ့နိုင္ငံမွာပင္ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက နိုင္ငံတကာအဆင့္ညီလာခံမွာ
ေတာင္ ကြန္ျပဴတာေတြ၊ PowerPoint presentation ေတြကိုမသံုးၾကေသးတာ မိမိကိုယ္တိုင္
ၾကံဳေတြ႔ခဲ့ရေသးတာ။(၁၉၉၃ ခုႏွစ္ကပါ)" //
ဆက္ၿပီးေရးပါဦးမည္။
No comments:
Post a Comment