"ဘေလာ့လုပ္ၿပီး စာေတြ ေရးစမ္းပါဗ်ာလို႔" တိုက္တြန္းသူေတြက တိုက္တြန္း ခဲ့ၾကတာ ၾကာခဲ့ပါၿပီ။ တိုက္တြန္းၾကတဲ့ အရင္းႏွီးဆံုးမိတ္ေဆြမ်ားထဲက တစ္ဦးကေတာ့ အေမရိကန္မွာေရာက္ေနတဲ့ ေဒါက္တာေသာင္းတင္ (စာေရးဆရာ လူမ်ိဳးေနာ္)ပါ။ ဇနီးျဖစ္သူက အနီးကပ္ အားေပးတိုက္တြန္းခဲ့ သလို သမီးျဖစ္သူကေတာ့ ယခုဘေလာ့ကို အစမွအဆံုး လုပ္ေပးခဲ့တာ ျဖစ္ တယ္။ ေရးမယ္ ေရးမယ္နဲ႔ အခုမွပဲ ေရးျဖစ္ပါေတာ့တယ္။ ကမာၻမွာ အရည္ အေသြး အေကာင္းဆံုးကၽြန္းထြက္ရွိတဲ့ အမိျမန္မာျပည္နဲ႔ ကၽြန္းပင္ေတြ ၀န္း ရံထားေလ့ရွိခဲ့တဲ့ ေမြးဇာတိ ကန္႔ဘလူၿမိဳ႔ကို အမွတ္တရ ဂုဏ္ျပဳ႔လ်က္ ဒီဘေလာ့၏အမည္ကို 'ကၽြန္းသာယာ'လို႔ ေပးလိုက္ပါသည္။

Friday, May 31, 2024

က်ေနာ္ႏွင့္သုေတသနအေတြ႔အႀကံဳမ်ား

 






၂၀၁၇ ခုႏွစ္ေမလက ေဖ့စ္ဘြတ္မွာမိမိေရးတင္ခဲ့သည့္ "အေၾကာအဆစ္ကုပညာရပ္ႏွင့္သုေတသန
လုပ္ငန္း အမွတ္(၅)" ကို ယခုႏွစ္ေမလ ၂၆ ရက္ေန႔မွာ ျပန္ၿပီးဖတ္ခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။

အဲဒီစာမ်က္ႏွာမွာ စင္ကာပူနိုင္ငံ မိမိပထမဦးဆံုးျပဳလုပ္ခဲ့ေသာသုေတသနစာတမ္းနဲ႔သက္ဆိုင္သည့္
အေတြ႔အႀကံဳေလးေတြကို ေအာက္ပါအတိုင္းေရးခဲ့ပါတယ္။ 

// "သုေတသနအေၾကာင္းအမွတ္(ကိုေရးတင္ၿပီးေနာက္အမွတ္()အားဆက္တိုက္

ေရးမတင္ျဖစ္ေသးပဲ တစ္ျခားအေၾကာင္းအရာေလးေတြကို ၾကားျဖတ္တင္ခဲ့ပါတယ္။


မိမိရဲ ႔ေလ့လာမႈအေတြ႔အႀကံဳေလးေတြကိုမ်ိဳးဆက္သစ္PT အခ်ိဳ႔ကစိတ္၀င္စားၾကတာ

ေၾကာင့္အခုဆက္ၿပီးေ၀မ ွ်သြားပါ့မယ္။ 

ေမ့ေနမွာစိုးလို႔သုေတသနစာတမ္းရဲ ႔ေခါင္းစဥ္ကိုျပန္ေျပာျပပါမယ္။

“Comparative Study of Physical Disabilities between two different age groups 

– Preschoolers and Final Year Students” ျဖစ္ပါတယ္။


အထက္ကေလ့လာမႈကို မိမိအေနျဖင့္ပထမဆံုးလုပ္တာျဖစ္လို႔ အခက္အခဲေတြအမ်ား

ႀကီးေတြ႔ခဲ့ရသလို တန္ဖိုးရွိတဲ့အေတြ႔အႀကံဳေတြလဲ အေတာ္ေလးကိုရခဲ့ပါတယ္။


အဓိကအခက္အခဲတစ္ခုကေတာ့ Literature Review အတြက္ မိမိေလ့လာခ်င္တဲ့

ဥာဏ္ရည္နိမ့္မသန္စြမ္းမႈနဲ႔သက္ဆိုင္တဲ့ရုပ္ပိုင္းမသန္စြမ္းျဖစ္မႈဆိုင္ရာအေထာက္အထား

မ်ားသုေတသနစာတမ္းမ်ား(Scholarly paper) ကို ရွာေဖြရဖတ္ရတာျဖစ္ပါတယ္။


အလုပ္ကစာၾကည့္တိုက္မွာက ေနာက္ဆံုးထုတ္စာအုပ္ေကာင္းေတြမရွိပဲက်င္းပၿပီးညီလာ

ခံအခ်ိဳ႔မွာ တင္သြင္းခဲ့တဲ့စာတမ္းေတြကိုပံုႏွိပ္ထားတဲ့ Proceedings ၃ ၄ အုပ္ေလာက္သာ

ရွိတာပါ။


ဒါေၾကာင့္ စင္ကာပူအမ်ိဳးသားတကၠသိုလ္(National University of Singapore – NUS) မွာ

ရွိတဲ့ တကၠသိုလ္ဗဟုိစာၾကည့္တိုက္ႀကီးနဲ႔ေဆးေက်ာင္းစာၾကည့္တိုက္ေတြကို ညေနပိုင္း

လုပ္ၿပီးတဲ့ခ်ိန္မ်ားမွာသြားကာ စာအုပ္နဲ႔ဂ်ာနယ္ေတြကို ရွာေဖြဖတ္ခဲ့ရပါတယ္။




























အမွန္အတိုင္းေျပာရရင္ Intellectual Disability နဲ႔တိုက္ရိုက္သက္ဆိုင္တဲ့ Physical Disa-

bilities အေၾကာင္းစာေတြ(chapters, research papers) ကို သတ္သတ္မွတ္မွတ္ျပည့္ျပည့္

စံုစံုရွာမေတြ႔ခဲ့ပါဘူး။

ေဆးပညာရွင္သုေတသီမ်ား(medical specialists, physiotherapists အစရွိသျဖင့္ရဲ ႔စာ

ေတြထက္ စိတ္ပညာရွင္နဲ႔တစ္ျခားေသာသုေတသီမ်ားရဲ႔စာေတြကို ပိုၿပီးေတြ႔ရပါတယ္။

ဟိုနားနည္းနည္း ဒီနားနည္းနည္းနဲ႔ရတတ္သမွ်အခ်က္အလက္ေတြကို စုေစာင္းခဲ့ရတာပဲ

ျဖစ္တယ္။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အလုပ္က စာၾကည့္တိုက္အသင္း၀င္ကတ္လုပ္ေပးထားလို႔ NUS ကစာၾကည့္

တိုက္ေတြကိုအသံုးျပဳရတာကေတာ့ အဆင္ေျပပါတယ္။

.

ေနာက္အခက္အခဲတစ္ခုကေတာ့ သုေတသနစာတမ္း(Abstract and Full paper) ေရး

တာျဖစ္တယ္။


ေက်ာင္းမွာတုန္းက သုေတသနျပဳစုနည္းဘာသာရပ္(Research Methodology)ကို မသင္

ခဲ့ရသလို အလုပ္ထဲေရာက္ျပန္ေတာ့လဲ သုေတသနနဲ႔သက္ဆိုင္တဲ့သင္တန္းမ်ားမတက္ခဲ့

ရပါဘူး။

၁၉၉၃ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္းမွာမွ စင္ကာပူအေၾကာအဆစ္ကုပညာရပ္အသင္း(Singapore Phy-

siotherapy Association - SPA) ကပို႔ခ်တဲ့သုေတသနသင္တန္းကို စၿပီးတက္ဖူးခဲ့တာပါ။


လက္လွမ္းမီရာသုေတသနစာတမ္းမ်ားကို မိမိဖာသာဖတ္ရႈေလ့လာၿပီး အတုယူေရးသား

ျပဳစုခဲ့ရပါတယ္။ အၾကမ္းေရးထားတာေတြကိုအထပ္ထပ္ဖတ္ၿပီး ျပင္ဆင္ျခင္း၊ ျဖဳတ္ပစ္ျခင္း၊ 

ျဖည့္စြက္ျခင္း၊ ျပန္ၿပီးအေခ်ာေရးျခင္းမ်ားလဲ အႀကိမ္မ်ားစြာျပဳလုပ္ခဲ့ရပါတယ္။

.

အဲဒီအခ်ိန္ကအလုပ္မွာကြန္ျပဴတာမသံုးၾကေသးလို႔ လက္ႏွိပ္စက္၊ မိတၲဳဴကူးစက္၊ slides နဲ႔

transparency ေတြကိုသံုးၿပီးေတာ့မွ ျပင္ဆင္ခဲ့ရတာျဖစ္တယ္။


ၿပီးခဲ့တဲ့အမွတ္(မွာပါတဲ့စာတမ္းတင္သြင္းေနတဲ့ပံုေတြအထဲမွာOverhead projector 

သံုးျပဳတာကိုေတြ႔နိုင္ပါတယ္။


ကိုရီးယားနိုင္ငံလိုတိုးတက္တဲ့နိုင္ငံမွာပင္ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက နိုင္ငံတကာအဆင့္ညီလာခံမွာ 

ေတာင္ ကြန္ျပဴတာေတြ၊ PowerPoint presentation ေတြကိုမသံုးၾကေသးတာ မိမိကိုယ္တိုင္

ၾကံဳေတြ႔ခဲ့ရေသးတာ။(၁၉၉၃ ခုႏွစ္ကပါ)" //






















ဆက္ၿပီးေရးပါဦးမည္။





No comments:

Post a Comment