၁၃၇၅ ခုႏွစ္၊ တန္ေဆာင္မုန္းလဆန္း ၁ ရက္။
'ထီးထမ္းလမ္းေလွ်ာက္'
ဆိုေသာျမန္မာစကား၏
မူရင္းအဓိပၸါယ္ကို 'အလုပ္အကိုင္
မည္မည္ရရ မလုပ္ဘဲ ဟိုဟိုသည္သည္
ေလွ်ာက္သြားေနသူ'
ဟု
ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန
ျမန္မာစာအဖြဲ႔ဦးစီးဌာနမွ
ထုတ္ေ၀ေသာ 'ျမန္မာအဘိဓာန္'
တြင္
အနက္ဖြင့္ထားပါသည္။
သို႔ျဖစ္ရာ
ထီးထမ္းလမ္းေလွ်ာက္ စင္ကာပူ
တြင္ မိမိသည္ အလုပ္တစ္ခု
မည္မည္ရရမရွိပါပဲ စင္ကာပူမွာ ဟိုသြားဒီသြားလုပ္ရင္း
ဟိုေနရာေရာက္ ဒီေနရာေရာက္ကာ
ဟိုေတြ႔ဒီေတြ႔အေၾကာင္းအရာကေလးမ်ားအေပၚ မိမိ ေတြးမိ
ရင္တြင္းခံစားမိသည္တို႔ကို
ေျပာပါမည္။
စင္ကာပူနိုင္ငံသည္
ေသးေသးေလးျဖစ္သည္။
နိုင္ငံတစ္ခုအေနျဖင့္
အရြယ္အစား ေသးလွသည္မွာ ကမ
ၻာ့ ေျမပံုေပၚတြင္ ေနရာျပရန္
အစက္ေသးေသးေလးတစ္စက္
ခ်ေလာက္ေအာင္ရံုသာဟု ေျပာသူမ်ားက ေျပာ ခဲ့ၾကပါသည္။
ယင္းသို႔ေျပာၾကသူမ်ားတြင္
အင္ဒိုနီးရွားသမတေဟာင္း
ဘီေဂ် ဟာဘီဘီ (B.
J. Habibie)မွာ
ထင္ရွားေလသည္။ ၁၉၉၈ ခုႏွစ္
ၾသဂုတ္လ ၄ ရက္ေန႔ထုတ္ Asian
Wall Street Journal တြင္ ပါရွိခဲ့သည့္
ေဆာင္းပါးတြင္ ေဒါက္တာဟာဘီဘီက
ကမ ၻာ့ေျမပံုကို လက္ေထာက္ျပရင္း
"အဲဒီ
အနီစက္ ေသးေသးေလး (little
red dot)က
စင္ကာပူနိုင္ငံပဲေပါ႔ဗ်"
ဟု ခနဲ႔တဲ့တဲ့ ေျပာခဲ့ဖူးသည္ဟု ဖတ္ခဲ႔ရပါ၏။
မိမိအဖို႔ကမူ
စင္ကာပူနိုင္ငံသို႔ေရာက္ရွိေနသည္မွာ
ႏွစ္ကာလ ၾကာျမင့္လွၿပီျဖစ္ရာ
အမွတ္ရစရာ မ်ားစြာရွိေန ပါသည္။
မိမိေရာက္ေလရာရာတြင္ အတိတ္ကို
အမွတ္ရစရာေလးေတြ လြမ္းေမာဖြယ္ရာေလးေတြ ရွိေနတတ္ သကဲ့သို႔
ပစၥဳပၸန္ႏွင့္ ခ်ိန္ထိုးေတြးေတာၾကည့္မိၿပီး
ခံစားမိသည္မ်ားလည္း ရွိတတ္ပါေသးသည္။
ကဲ
ယေန႔ခရီးစဥ္ေလးကို
ၾကည့္ၾကည့္ၾကပါဦးစို႔လား။
အမွတ္ ၁၅၇ ဘတ္စ္ကားေပၚမွာ ... (၃ ရက္ နို၀င္ဘာ ၂၀၁၃၊ ေန႔ ၁၂ နာရီ) |
သည္ေန႔မနက္ေစာေစာမွာ
မိမိတို႔ဇနီးေမာင္ႏွံသည္
ထံုးစံအတိုင္း ေစ်းကိုသြားၿပီး
နံနက္စာ စားၾက၏။ နံနက္ စာစားရင္း
မိမိက ဇနီးသည္အား ယေန႔
ဘတ္စ္ကားတစ္ပတ္စီးၾကရန္
ေျပာပါသည္။ သို႔ႏွင့္
နံနက္စာစား ၿပီး ေသာအခါ
မူလကအစီအစဥ္ရွိသည့္အတိုင္း
သမီးတို႔အိမ္သို႔ ေျမးကေလးကို
သြားၾကည့္ၾကၿပီးေနာက္
ဘတ္စ္ ကားနံပတ္ ၁၅၇ ကို
စီးၾကပါသည္။
ဤဘေလာ့တစ္ေနရာတြင္
မိမိေရးခဲ့ဖူးသည့္အတိုင္း
မိမိတို႔ဇနီးေမာင္ႏွံသည္
စေန တနဂၤေႏြလို ရက္အား
ရက္မ်ားတြင္ တစ္ခါတစ္ရံ
ခရီးအစမွအဆံုး ဘတ္စ္ကား
ပတ္စီးတတ္ၾကပါသည္။ သည္ေန႔တြင္
မစီးျဖစ္ သည္မွာ ၾကာၿပီျဖစ္ေသာ
အမွတ္ ၁၅၇ ဘတ္စ္ကားကို
စီးျဖစ္ၾကပါသည္။ သည္အခါမွာ
မေရာက္တာၾကာ ၿပီျဖစ္သည့္
ဤလမ္းတစ္ေၾကာရွိေနရာမ်ားကို
ေတြ႔ရျမင္ရသည္။ အခ်ိဳ
႔ေနရာမ်ားမွာ အနည္းအက်ဥ္းေျပာင္း
လဲေနၿပီး အခ်ိဳ ႔ေနရာတို႔ကား
မ်ားစြာေျပာင္းလဲသြားၿပီျဖစ္သည္။
ေနရာမ်ားစြာတို႔ကား ယခင္အတိုင္းပင္
ရွိ ေနၾကပါ၏။
ယခင္က
မိမိ၏အလုပ္ရွိရာ Upper
Bukit Timah ရွိ
Beauty
World Centre တစ္၀ိုက္မွာ
မ်ားစြာေျပာင္းလဲ သြားၿပီျဖစ္သည္။
ခၽြန္တင္လမ္းႏွင့္ဂ်ာလန္ေစခၽြမ္လမ္းေထာင့္ရွိ
Jurong
Gardens School အထူးပညာေရး
ေက်ာင္းအေဆာက္အဦးမွာ
ယခင္အတိုင္းရွိေနေသးေသာ္လည္း
Dimensions
Hospitality School ဆိုင္း
ဘုတ္အသစ္ႀကီးႏွင့္ျဖစ္ေနေလသည္။
Upper
Bukit Timah လမ္းႏွင့္
Jalan
Jurong Kechil လမ္းေထာင့္ရွိ
ယခင္က ကားရပ္ေနရာႏွင့္
ကြင္းျပင္တို႔မွာ MRT
ဘူတာေဆာက္လုပ္သည့္လုပ္ငန္းမ်ားျဖင့္
ရႈပ္ပြေနခဲ့သည္ မွာ
ႏွစ္အတန္ၾကာၿပီျဖစ္သည္။
ဂ်ာလန္ ဂ်ဴေရာင္းေကခ်ီလမ္း၏
၀ဲယာတစ္ဖက္တစ္ခ်က္တြင္
တိုက္ေဟာင္းအခ်ိဳ ႔ မရွိေတာ့ပဲ
တိုက္အသစ္ လွလွ ႀကီးႀကီးမ်ားက
ေနရာယူသြားၾကၿပီျဖစ္သည္။
Bukit
Batok East Ave လမ္း၏လက္၀ဲဘက္ရွိ
Bukit
Batok Nature Park ကိုေတြ႔ရေသာအခါ
ယခုႏွစ္ေမ လက ကြယ္လြန္သြားခဲ့ေသာ
မိမိ၏ဆရာ ပါေမာကၡေဒါက္တာဦးမ်ိဳးျမင့္ကို
အမွတ္ရမိပါသည္။
"ဒီေနရာကေနၿပီး
ဆရာဦးမ်ိဳးျမင့္နဲ႔အတူ
လမ္းစေလွ်ာက္ၾကတာေလ။
ဆရာတပည့္ႏွစ္ေယာက္ စကားတ
ေျပာေျပာနဲ႔ ေလွ်ာက္လိုက္ၾကတာ
MacRitchie
Reservoir ကို
ေရာက္တဲ့အထိပဲ"
ဟု
မိမိက ဇနီးျဖစ္သူ အား ေျပာျပသည္။
ထိုစဥ္က ေဒါက္တာဦးမ်ိဳးျမင့္သည္
ေဆးတကၠသိုလ္ ၁ တြင္
ပါေမာကၡခ်ဳပ္တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ လ်က္ရွိၿပီး
ျမန္မာနိုင္ငံဆရာ၀န္မ်ားအသင္း၏ဥကၠ႒လည္း
ျဖစ္ပါသည္။
ဘူးကစ္တီးမားလမ္းေပၚသို႔ေရာက္ေသာအခါ
လမ္း၏အလယ္ရွိေရေျမာင္းႀကီးအား
ခ်ဲ ႔ေနသည္ကို ေတြ႔ရသ လို
ခ်ဲ ႔ၿပီးသြားေသာေနရာမ်ားကိုလည္း
ေတြ႔ရေလသည္။ မိုးသဲသည့္အခ်ိန္တြင္
ေျမာင္းထဲမွာ ေရေတြျပည့္
ေနၿပီး လမ္းအစား ေရျပင္က်ယ္ႀကီးကိုသာ
မိမိေတြ႔ခဲ့ရဖူး၏။ တစ္ခါတစ္ရံ
ဒီလမ္းေရႀကီးသည့္သတင္းကို
သ တင္းစာႏွင့္ ရုပ္ျမင္သံၾကားတို႔တြင္
ဖတ္ရ ျမင္ရ၏။
မိမိသိရသ၍
ဆရာသည္ သူ႔က်န္းမာေရးအတြက္
လမ္းေလွ်ာက္ေလ့က်င့္ပံုရသည္။
လမ္းေလွ်ာက္ျခင္းကို
ႏွစ္သက္ပံုရသည္။ ေသေသခ်ာခ်ာေတာ့
မသိပါ။ အျခားေသာအထူးကု
ဆရာ၀န္ႀကီးမ်ားလို ေဂါက္သီးရိုက္
ကစားဟန္မတူေပ။ ဆရာကြယ္လြန္စဥ္က
'ကုကၠိဳင္းအေရွ
႔လမ္းေလွ်ာက္သူမ်ား'က
သတင္းစာမွာ ၀မ္းနည္း
ေၾကာင္းထည့္သည္ကို
စာေရးသူဖတ္လိုက္ရသည္။
မိမိတို႔စီးလာေသာဘတ္စ္ကားသည္
Beauty
World Centre ၏ေဘးဘက္ရွိ
Bukit
Timah Link လမ္းတို
ေလးထဲသို႔၀င္ေသာအခါ တစ္ခ်ိန္က
ဤအနီးအနားမွာရွိခဲ့သည့္
Post
Officeစာတိုက္ေလးကို
အမွတ္ရမိ၏။ ဘူးကစ္တီးမားလင့္ကို
ေဖာက္လုပ္စဥ္က ယင္းစာတိုက္ေလး
အဖ်က္ခံလိုက္ရ၏။
မိမိ၏အလုပ္ႏွင့္နီးသျဖင့္
အဆင္ေျပေနရာမွ ယင္းစာတိုက္မရွိေတာ့ေသာအခါ
Bukit
Timah Plaza အထိ
အေတာ္ေ၀းေ၀း ေလွ်ာက္ သြားရသည္။
ဘူးကစ္တီးမားရွိ
ယခင္ျမင္းၿပိဳင္ကြင္းေဟာင္း
(Bukit
Timah Race Course)အနားကို
ေရာက္ေသာအခါ ၁၉၉၀ ခုႏွစ္ေက်ာ္ေလာက္က
Turf
City သို႔သြားၿပီး
ေစ်း၀ယ္ခဲ႔ ေန႔လည္စာစားခဲ႔သည္မ်ားကို
သတိရမိေသး ၏။ ထိုစဥ္က မိမိ
အလုပ္ၿပီးေသာအခါ
အလုပ္နားရွိကားမွတ္တိုင္တြင္
ဇနီးသည္ႏွင့္ေတြ႔ဆံုလ်က္
အခမဲ႔ အ ႀကိဳအပို႔လုပ္ေပးေသာဘတ္စ္ကားျဖင့္
Turf
City သြားတတ္ပါသည္။
စင္ကာပူကို ေရာက္စက သည္ျမင္းၿပိဳင္
ကြင္းမွတ္တိုင္တြင္ ခရီးသည္မ်ား
အစုလိုက္အၿပံဳလိုက္
ဆင္းသြားၾကသည္ကို ပထမဆံုးေတြ႔ရစဥ္က
'ဘာ
မ်ားပါလိမ့္'ဟုေတြးမိ၏။
ေနာက္ မွ ျမင္းၿပိဳင္ပြဲသို႔
သြားၾကတာျဖစ္ေၾကာင္း သိရေလသည္။
၁၉၉၉ ခုႏွစ္တြင္ ျမင္ၿပိဳင္ကြင္းသည္
ဘူးကစ္တီးမားေနရာမွ ကရန္ဂ်ီး
(Kranji) ေနရာအသစ္သို႔
ေျပာင္းေရြ ႔သြားခဲ့သည္။
ဘတ္စ္ကားက
အာဒမ္လမ္း (Adam
Road) ဘက္သို႔
မခ်ိဳးေကြ႔ခင္ကေလးမွာ
လမ္း၏၀ဲဘက္တြင္ ကြမ္ရင္
စန္းဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (Kuan
Yin San Temple) ကို
၀င္သည့္လမ္းသြယ္ႏွင့္ဆိုင္းဘုတ္ေလးကို
ေတြ႔ရ၏။ လြန္ခဲ့သည့္
၁၀ ႏွစ္ ေက်ာ္က ဤဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသို႔
မိမိတို႔ဇနီးေမာင္ႏွံ
ႏွစ္ႀကိမ္ သံုးႀကိမ္ခန္႔
ေရာက္ဖူးပါ သည္။ ဖားေအာက္ဆရာေတာ္ႀကီး
အေၾကာအဆစ္ေရာဂါျဖစ္စဥ္က
မိမိ၏လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဘက္ေဟာင္း
စင္ ကာပူနိုင္ငံသား 'မစၥတာေဖာ့ခ္'က
သတင္းေပးၿပီး အကူအညီေတာင္းလာေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
မစၥတာေဖာ့ခ္သည္
ျမန္မာျပည္ရွိ
ဖားေအာက္ေတာရေက်ာင္းသို႔သြားၿပီး
သကၤန္း၀တ္ကာ တရား ၃ ၀ါ က်င့္
ခဲ့ေလသည္။ စင္ကာပူသို႔
သကၤန္း၀တ္ျဖင့္ပင္ ျပန္ၾကြလာခဲ့ၿပီး
မိမိတို႔အိမ္သို႔ ဖိနပ္ဗလာျဖင့္
ဆြမ္းခံၾကြခဲ့ပါ သည္။ ယခု
ဆရာေတာ္ႀကီးၾကြလာခ်ိန္တြင္မူ
လူ၀တ္ႏွင့္ျဖစ္ေနေပၿပီ။ သူ
ျမန္မာျပည္သို႔ တရားသြားမ၀င္မီက မိမိ၏အိမ္သို႔လာၿပီး
ျမန္မာစကားသင္ယူခဲ့ပါသည္။
ဆရာေတာ္ႀကီး၏ အေၾကာအဆစ္ေ၀ဒနာကို
ပထမက ထိုင္၀မ္သို႔ သြားကုပါသည္။
မသက္သာသျဖင့္ စင္ကာပူမွ
ဒကာမ်ား၏ပင့္ဖိတ္ခ်က္အရ
ၾကြလာျခင္းျဖစ္သည္။ မိမိသည္
ဆရာေတာ္ႀကီးအား အေၾကာအဆစ္ကုသမႈမ်ား
သင္ၾကားေလ့က်င့္ေပးခြင့္ရခဲ့ၿပီး
မိမိ၏ဇနီးမွာ လည္း
ဖားေအာက္ဆရာေတာ္ႀကီးအား
မုဒံုလက္ရာ ကုလားပဲျခမ္းဆီျပန္၊
ခရမ္းခ်ဥ္သီးသုတ္၊ ပဲျပားေက်ာ္ စ သည့္ သက္သတ္လြတ္ဆြမ္းမ်ားခ်က္ကာ
ကပ္လွဴနိုင္ခဲ့ပါသည္။
၁၃၇၅
ခုႏွစ္၊ တန္ေဆာင္မုန္းလဆန္း ၆ ရက္။ 8
November, 2013 (Friday)
စာေရးသူသည္
ေန႔စဥ္အလုပ္သြားရာတြင္
အိမ္မွ ဘတ္စ္ကားစီးၿပီး
ဂ်ဴေရာင္းအိစ္ဘူတာသို႔
ဦးစြာ သြားရသည္။ အဲဒီကမွ
ရထားစီးလ်က္ အက္ဒ္မီရယ္လ္တီဘူတာ
(Admiralty)
ကို
သြားပါသည္။ သို႔ေသာ္ ဒီကေန႔တြင္
အိမ္မွ တကၠစီစီးၿပီး
လိတ္ဆိုက္(Lakeside)
ဘူတာရံုသို႔
ေရာက္သြားခဲ့သည္။
လိတ္ဆိုက္ဘူတာသည္
တစ္ခ်ိန္က မိမိ ေန႔စဥ္အလုပ္သြားအလုပ္ျပန္
ရထားစီးရေသာေနရာျဖစ္ခဲ့ ၏။
မိမိ စင္ကာပူနိုင္ငံကို
စေရာက္စျဖစ္ေသာ ၁၉၉၀ ခုႏွစ္ေမလက
ဘြန္ေလး(Boon
Lay) ဘူတာ
ရံုမဖြင့္ေသးသျဖင့္
လိတ္ဆိုက္ဘူတာသည္
ရထားလမ္းဆံုးဘူတာျဖစ္ခဲ့၏။
ခရီးသည္အားလံုး ဒီဘူ တာမွာ
ဆင္းၾကရ၏။ ဘြန္ေလးဘူတာကို
မိမိေရာက္ၿပီး လအနည္းငယ္ခန္႔ၾကာမွ
ဖြင့္ေလသည္။
၂၀၀၀
ခုႏွစ္တြင္
လိတ္ဆိုက္ဘူတာႏွင့္မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္မွာရွိေသာ
မိမိတို႔အိမ္ကိုေရာင္းၿပီး
ယခုေန ထိုင္လ်က္ရွိေသာ ၄၂
လမ္းကအိမ္ကို ၀ယ္ယူေျပာင္းေရြ
႔ၿပီးကတည္းက ယင္းဘူတာသို႔
အေရာက္ အေပါက္ အေတာ္ေလး
နည္းသြားခဲ့၏။ သည္ေနာက္ပိုင္းမွာ
လိတ္ဆိုက္ဘူတာကို တစ္ခါတစ္ခါ
ေရာက္ေလတိုင္း အေျပာင္းအလဲမ်ားကို
ေတြ႔ေတြ႔လာခဲ့ရသည္။
စာေရးသူမွတ္မိသ၍
မိမိတို႔ေရာက္စက ဘူတာမွာ
မည္သည့္ဆိုင္မွ မရွိေသးေပ။
ေနာက္မွ လက္မွတ္
ေရာင္းသည့္ေနရာႏွင့္မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္တြင္
စတိုးဆိုင္တစ္ဆိုင္ရွိလာၿပီး
ေနာင္ႏွစ္မ်ားစြာၾကာသည္အထိ
ေနာက္ထပ္ ဘာဆိုင္မွမရွိခဲ့ေပ။ ယခုအခါ
ယင္းစတိုးဆိုင္မွာ
ဂါးဒီးယန္းေဆးဆိုင္ျဖစ္ကာ
ဘူတာေအာက္ ထပ္တစ္ထပ္လံုး
စားေသာက္ဆိုင္မ်ား၊ 7-Eleven ဆိုင္ႏွင့္ဆိုင္မ်ိဳးစံု လက္ညိွဳးထိုးမလြဲ ရွိလာၾကၿပီျဖစ္သည္။
ေနာက္ၿပီး ဘူတာ၏အေနာက္ဖက္မွ
တာမန္ဂ်ဴေရာင္း (Taman
Jurong) ဖက္သို႔
သြားသည့္ျဖတ္လမ္းသည္
ျမန္မာျပည္က လယ္ေတာကိုျဖတ္ေသာ
ေတာလမ္းသာသာေလးမွ်သာ ျဖစ္ခဲ့ပါေလ၏။
(အေပၚပံု) ဘူတာေနာက္ေပါက္။ (ေအာက္ပံု - ၀ဲမွ) ၁ ဘူတာေဘးေပါက္၊ ၂ တန္မန္ဂ်ဴေရာင္းဘက္အပိုင္း၊ ၃ ဘူတာႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္မွ တိုက္မ်ား။ (ဓာတ္ပံု - ဖိုးတာ၊ ၉ ရက္ နို၀င္ဘာ ၂၀၁၃) |
ယခုလို
ကြန္ကရစ္လမ္းရွိဖို႔ေနေနသာသာ
ပလက္ေဖာင္းေက်ာက္ျပားေလးမ်ားပင္
ခ်ထားေပးျခင္းမရွိရာ လူ
တစ္ေယာက္စာ ေျမလမ္းေလးသာရွိၿပီး
မိုးရြာက ဗြက္မ်ားကိုေရွာင္ရွားသြားရေလသည္။
သည့္ေနာက္ပိုင္းမွာ ပထမဦးဆံုး
ပလက္ေဖာင္းေက်ာက္ျပားေလးမ်ား
တစ္ျပားစီခ်ေပးသည္။ ေနာက္
၂ ျပားစာေလာက္ ခ်ဲ ႔ေပး ၏။ ေနာက္ပိုင္းတြင္
အရိပ္ရအပင္မ်ားပါ လုပ္ေပးခဲ့ၿပီး တစ္လမ္းလံုးကို အမိုးပါမိုးေပးထားေသး၏။ သည္ျဖစ္ စဥ္(တစ္နည္း)
အစိုးရက
လူေတြ၏လို အပ္ခ်က္ကို
မ်က္ျခည္မျပတ္ၾကည့္ၿပီး
ေဆာင္ရြက္ေပးေနျခင္းကို
မိ မိက ျမန္မာျပည္ကမိတ္ေဆြမ်ားအား
ယ ခုလိုေျပာျပခဲ့ဖူးသည္။
ႀကီးပြားေရးမဂၢဇင္းမွာလည္း
ထည့္ၿပီးေရး ခဲ့ဖူးသည္။
“စင္ကာပူမွာက
လူသြားရင္ လမ္းျဖစ္တယ္ဗ်။
ျမန္မာျပည္မွာလို ဆင္သြားမွ
လမ္းျဖစ္တာမ်ိဳး မဟုတ္ဘူး။
ဆင္ဆိုတာက တိရစာၦန္ပဲ။
လူေတြသြားလို လမ္းျဖစ္တာက
ပိုေကာင္းတာေပါ့
ပိုၿပီးအဓိပၸါယ္ရွိတာေပါ့။
မ ဟုတ္ေပဘူးလားဗ်ာ။
စင္ကာပူနိုင္ငံသားေတြက
သူတို႔အစိုးရက သူတို႔အဆင္ေျပေအာင္
လမ္းေလးေတြ ျဖတ္လမ္းေလးေတြကို
ေသေသခ်ာခ်ာ လွလွပပ လုပ္ေပးထားေပမယ့္
စိတ္မရွည္ေတာ့ လမ္းမရွိတဲ့ေနရာ
ေတြ အထူးသျဖင့္ေတာ့
ျမက္ခင္းေတြေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒီလို
ေတာင္ျဖတ္ ေျမာက္ျဖတ္လုပ္ၾကရာက
ေျခရာေလး ေတြလည္း ထင္လာေကာ
မၾကာလိုက္ပါဘူး။ အစိုးရက
တစ္ခါတည္း လမ္းေလးေတြလုပ္ေပးလိုက္ေတာ့
တာပဲဗ်။ ေၾသာ္ သူတို႔တစ္ေတြမ်ား
ကံေကာင္းလိုက္ၾကတာေနာ္"
၁၃၇၅
ခုႏွစ္၊ တန္ေဆာင္မုန္းလဆန္း
၇ ရက္။ 9
November, 2013 Saturday)
ဒီကေန႔မနက္တြင္
မိမိတို႔ဇနီးေမာင္ႏွံသည္
လမ္းထိပ္က ေကာ္ဖီဆိုင္တြင္
နံနက္စာ စားၿပီးေသာ အခါ၊ ၃
မွတ္တိုင္သာေ၀းသည့္
လိတ္ဆိုက္ဘူတာသို႔ ဘတ္စ္ကား
စီးသြားၾကပါသည္။ မေန႔က
မိမိေရးထားသည့္
ဘူတာႏွင့္တာမန္ဂ်ဴေရာင္းျဖတ္လမ္းေလးကို
ဓာတ္ပံုရိုက္ရန္ျဖစ္သည္။
အထက္ တစ္ေနရာတြင္ ေဖာ္ျပထား ေပးပါသည္။
မိမိတို႔မိသားစုသည္
ဘူတာႏွင့္မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္မွာရွိေသာ
တိုက္ ၅၁၈ တြင္ ၁၉၉၀ ခုႏွစ္ေမလမွ
၂၀၀၀ ခုႏွစ္ ႏွစ္ဆန္းအထိ
(၁၀)ႏွစ္ၾကာေနခဲ့ၿပီး
ဘူတာႏွင့္မိ မိတို႔တိုက္အၾကားမွာ
ကြင္းျပင္သာရွိ သျဖင့္
ဘူတာကိုလည္း ေကာင္း၊ Chines
Gardenႏွင့္ကန္ႀကီးကိုလည္းေကာင္း၊
တာမန္ဂ်ဴေရာင္း အရပ္ကိုေက်ာ္ကာ
ကၽြန္းမ်ားေပၚ က
မီးခိုးတလူလူျဖင့္စက္ရံုမ်ားကိုလည္းေကာင္း
ျမင္ကြင္းက်ယ္ မ်က္စိတစ္ဆံုးျမင္ေတြ႔ရပါသည္။
သို႔ေသာ္
၁၉၉၈ ခုႏွစ္ေလာက္တြင္ တိုက္
၅၁၇ ႏွင့္ ၅၁၈ တို႔၏အေရွ ႔တြင္
HDB
တိုက္သစ္မ်ားႏွင့္
Parc
Vista ကြန္ဒိုမ်ားရွိလာၿပီး
ေစာေစာက ျမင္ကြင္းမ်ားကို
မေတြ႔ရေတာ့သျဖင့္ မိမိသည္
၄၂လမ္း သို႔ အျမန္ဆံုး ေျပာင္းလာခဲ့ပါေတာ့၏။
ယခုလက္ရွိအိမ္၏တစ္ဖက္တြင္
ေတာအုပ္က်ယ္ႀကီးရွိၿပီး
ဟို အေ၀းဆီက Cause-way
တစ္ဖက္ကမ္းရွိ
အေဆာက္အဦအျမင့္ႀကီးမ်ားကိုပင္ လွမ္းျမင္ရေလသည္။
လိတ္ဆိုက္ဘူတာမွာ
ဓာတ္ပံုရိုက္ၿပီးေနာက္
မစီးျဖစ္သည္မွာ အလြန္ၾကာလွၿပီျဖစ္ေသာ
ဘတ္စ္အမွတ္၂၄၀ စီးကာ
ဂ်ဴေရာင္းပြိဳင့္ (Jurong
Point) ကို
သြားၾကပါသည္။ သည္ဘတ္စ္ကို
တိုက္ ၅၁၈ မွာေနစဥ္က မၾကာ ခဏ
စီးျဖစ္၏။ ထိုစဥ္က ဘတ္စ္ကားတိုင္းတြင္ ေလေအးစက္တပ္ထားျခင္းမရွိပဲ ျပတင္းေပါက္မွာ ဆြဲတခါး ေလးမ်ား ပါရွိေလသည္။ ေလတဟူးဟူးျဖင့္ ျမန္မာေနျပည္ေတာ္ႀကီးကို အလြမ္းေျပစီးလို႔ အလြန္ေကာင္းပါ၏။
ဘတ္စ္ကားလက္မွတ္ (fare card)ကလည္း ယခုလုိ စက္မွာ ထိရံုေလး ကပ္ရသည့္လက္မွတ္မ်ိဳး မဟုတ္ပဲ စက္အထဲသို႔ အေပၚဖက္အေပါက္ (ပံု - အျပာေရာင္)က ထိုးသြင္းရေသာ ပလတ္စတစ္လက္မွတ္ ပါးပါးေပ်ာ့ ေပ်ာ့ေလးျဖစ္သည္။
ဘတ္စ္ကားလက္မွတ္ (fare card)ကလည္း ယခုလုိ စက္မွာ ထိရံုေလး ကပ္ရသည့္လက္မွတ္မ်ိဳး မဟုတ္ပဲ စက္အထဲသို႔ အေပၚဖက္အေပါက္ (ပံု - အျပာေရာင္)က ထိုးသြင္းရေသာ ပလတ္စတစ္လက္မွတ္ ပါးပါးေပ်ာ့ ေပ်ာ့ေလးျဖစ္သည္။
(အေပၚပံု - ၀ဲမွ) ၁ လက္မွတ္စက္ [fare card reader]၊ ၂ ေလေအးစက္မပါေသာ ဘတ္စ္ကား။ (ေအာက္ပံု) ၅၅ ဆင့္ခရီး လက္မွတ္ျဖတ္ပိုင္းစကၠဴ (ticket) ။ |
စက္အထဲသို႔
လက္မွတ္၀င္သြားေသာအခါ
လက္မွတ္စက္ (fare
card reader) ေပၚရွိ
မိမိသြားမည့္ခရီးအ တြက္က်သင့္သည့္နႈန္း
(ဥပမာ
-
၅၀
ဆင့္၊ ၇၅ ဆင့္၊ ၁ ေဒၚလာ စသည္)
ျပထားေသာ
ခလုပ္ (button) ေလး ၁၀ ခု (ပံု - ၅ ခုစီ ႏွစ္တန္း)မွ ေရြးၿပီးႏွိပ္ရ၏။ ထိုအခါ ေစာေစာက
စက္ထဲသို႔သြင္းထားေသာ
လက္ မွတ္ကပ္ ျပားေလးက အ
ေပၚသို႔ျပန္ထြက္လာၿပီး
စက္၏ေအာက္ဖက္ကမူ ကားလက္မွတ္စကၠဴေလး (ticket)
ထြက္လာ သည္။
ျပန္ထြက္လာ ေသာလက္မွတ္ကို
ပိုင္ရွင္က ျပန္ၿပီးယူထားရ၏။
၁၉၉၅
ခုႏွစ္မတိုင္မီက
ဂ်ဴေရာင္းပြိဳင့္ကုန္တိုက္ႀကီး
မရွိေသးေပ။ ထို႔ေၾကာင့္
မိမိတို႔သည္ ဘြန္ေလးေစ်းသို႔
သာ သြားေလ့ရွိၾက၏။ NTUC
ဆိုင္တြင္
တစ္ပတ္စာ လူသံုးကုန္ႏွင့္စားေသာက္ကုန္မ်ား
၀ယ္တတ္ပါသည္။ ဘတ္စ္အမွတ္
၂၄၀ ကို စီးခ်င္စီး၊ မစီးခ်င္ပါက
မိမိတို႔ေနသည့္ တိုက္ ၅၁၈
မွ ဂ်ဴေရာင္းရဲစခန္းေဘးရွိ
လူ သြားလမ္းေလးအတိုင္း
လမ္းေလွ်ာက္သြားလို႔ ရေလသည္။
၁၀ မိနစ္ ၁၅ မိနစ္ခန္႔သာ
ေလွ်ာက္ရ၏။ ထိုစဥ္ က သားက
လမ္းေကာင္းေကာင္းမေလွ်ာက္တတ္ေသးရာ
တြန္းလွည္ေလးအတြင္းထည့္ၿပီး
သြားၾကရ၏။ တစ္ခါတစ္ခါ
မိမိတို႔တိုက္၏အေရွ ႔ဖက္ရွိ
ျမက္ခင္းျပင္က်ယ္ (ယခု
Parc
Vistaကြန္ဒိုတိုက္မ်ားေနရာ)
သို႔
သားကိုေခၚသြားလ်က္ ေျခေထာက္မ်ားသန္
စြမ္းလာေစရန္ ကစားေစပါသည္။
မ်က္ျခည္မျပတ္
(အသံထြက္
-
မ်က္ေခ်မပ်တ္)
= ျမင္ကြင္းမွ
မေပ်ာက္ကြယ္ျခင္း။ အဆက္အစပ္
မေပ်ာက္ျခင္း။
ဆက္ၿပီးေရးပါဦးမည္။
No comments:
Post a Comment