ထိုအခါ အထက္တေနရာတြင္ မိမိဆိုခဲ့သည့္အတိုင္း ကိုတင္ျမင့္က မိမိကို အမွတ္ရ
သျဖင့္ ကိုယ္ထင္ျပကာ အလည္လာျခင္းေပလား။
ဟုတ္နိုင္သည္။
မိမိျမန္မာျပည္သို႔ အလည္ျပန္ေရာက္ေလတိုင္း မိမိအားပထမဦးဆံုးလာေတြ႔ေလ့ရွိ
သူမွာ ဆရာဦးတင္ျမင့္ပင္ျဖစ္သည္။
ရန္ကုန္မွာ ပထမညအိပ္ၿပီး မနက္မိုးလင္း၍အိပ္ရာကႏိူးႏိူးခ်င္း မိမိတည္းခိုေလ့ရွိ
သည့္ဟိုတယ္၏မွန္တခါးလိုက္ကာအ၀တ္ကို ဖြင့္ၾကည့္လိုက္တိုင္း လိုင္လိုင္းဟို
တယ္ႏွင့္မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ရွိ ဗန္ဒါပင္ေအာက္ကအုတ္ခံုေပၚတြင္ထိုင္ေစာင့္ေနသည့္
ဆရာဦးတင္ျမင့္အား ေတြ႔ရတတ္စၿမဲျဖစ္သည္။ ဗန္ဒါပင္အနားကလမ္းေဘးမွာရပ္
ထားသည့္ သူ၏ကားအျပာေလးကိုလည္း ျမင္ရသည္။
တနည္းေျပာရေသာ္ သူသည္ မိမိလာသည့္လမ္းမွာ မိမိအား ေစာင့္ႀကိဳတတ္သူ
တစ္ဦးျဖစ္သည္။
အမွန္ေတာ့ ေသျခင္းသည္လည္း မိမိသြားရမည့္လမ္းပင္ မဟုတ္ပါလား။
သို႔ျဖစ္ရာ ဆရာဦးတင္ျမင့္သည္ မိမိအားအမွတ္ရသျဖင့္ အိပ္မက္ထဲ၌ခဏတျဖဳတ္
အလည္လာျခင္းမဟုတ္ပါက မိမိ မၾကာခင္မွာေသဆံုးေတာ့မည္ကို တမလြန္မွ တစ္
နည္းနည္းျဖင့္ ႀကိဳတင္သိေနေသာေၾကာင့္သာ 'ဆရာေအးေရ လာသာလာခဲ့ပါဗ်ာ။
က်ေနာ္နဲ႔ဦး၀င္းေမာင္တို႔ရွိေနၾကတယ္။ ေနာက္ၿပီး ဆရာႀကီးဦးထြန္းေအာင္ဇံလဲရွိေန
သဗ်။ က်ေနာ္တို႔ ဟိုတုန္းကလို MPA အေၾကာင္းကိုဆက္ၿပီးေဆြးေႏြးၾကတာေပါ့။'
ဟု အားေပးသည့္အေနျဖင့္လာေခၚတာမ်ားလားဟု ေတြးမိပါသည္။
ယခုတစ္ႀကိမ္တြင္ေတာ့ ဘုန္ႀကီးလမ္းက လိုင္လိုင္းဟိုတယ္ေရွ ႔မွာ မဟုတ္ေလေတာ့။
ဦးတင္ျမင့္ကြယ္လြန္စဥ္အခါတုန္းက သူ၏မိတ္ေဆြေရာင္းရင္းႏွင့္လုပ္ေဖာ္ကိုင္
ဖက္မ်ားက ေဖ့စ္ဘြတ္တြင္ ၀မ္းနည္းေၾကာင္းႏွင့္ဆုေတာင္ေပးျခင္းမ်ားေရးတင္ခဲ့
ၾကပါသည္။
ထိုစဥ္က မိမိေရးခဲ့သည္မွာ (မွတ္မိသမ ွ်) ..
"ကိုတင္ျမင့္ေရ
သြားႏွင့္ေတာ့ဗ်ာ
ေရွ ႔ဆင့္ေနာက္ဆင့္ပဲျဖစ္မွာပါ" လို႔။
ထိုအခါ လြန္ခဲ့သည့္ ၁၀ ႏွစ္ေက်ာ္ေလာက္ကတည္းက ေသျခင္းႏွင့္ပတ္သက္ၿပီးမိမိအ
ခါအားေလ်ာ္ စဥ္းစားေတြးေတာမိခဲ့သည္မ်ားကို ျပန္လည္သတိရမိသည္။
တကယ္က ယခုလည္းေတြးေနဆဲျဖစ္သည္။
ေသျခင္းအေၾကာင္းကိုစဥ္းစားေသာအခါ မေသမီကျဖစ္တည္ျခင္း သို႔မဟုတ္ေနျခင္းႏွင့္
တဆက္တစပ္ေတြးပါမွ ေၾကာင္းက်ိဳးညီညြတ္လ်က္ အဓိပၸာယ္ရွိလိမ့္မည္ဟုမိမိယံုၾကည္
ထားသည္။
တကယ္ကေသျခင္းသည္ ေနျခင္း၏လမ္းဆံုးျဖစ္ေလရာ မိမိတို႔သည္ ေသျခင္းထက္ ေန
ျခင္းအေပၚတြင္ လက္ေတြ႔က်က်ျဖင့္အေလးအနက္စဥ္းစားသင့္သည္ဟုထင္ပါသည္။
အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ေသလြန္ၿပီးေနာက္မိမိတို႔ ဘာမ ွ်ျပဳလုပ္ရန္မစြမ္းသာေတာ့ဘဲ
အသက္ရွင္ေနျခင္းအခ်ိန္ကာလေလးအတြင္းမွာသာ မိမိတို႔ျပဳလုပ္ခ်င္သည္ ျပဳလုပ္နိုင္
သည္ႏွင့္ျပဳလုပ္သင့္သည္မ်ားကို ျပဳမူေနထိုင္နိုင္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
ေနျခင္းႏွင့္ေသျခင္းကိစၥႏွစ္ခုတို႔ကို လူအမ်ားက ေယဘုယ်အားျဖင့္ အေ၀းႀကီးဟုထင္
ထားတတ္ၾကပါသည္။
အသက္အရြယ္ႏွင့္ႏွစ္အကန္႔အသတ္ (အေရအတြက္)ကိုလိုက္ၿပီး တစ္ခုစီခြဲျခားထား
ကာ စဥ္စားတတ္ေလ့ရွိၾကသည္။
အမွန္မူ ေနျခင္းႏွင့္ေသျခင္းတည္းဟူေသာကိစၥႏွစ္ခုတို႔သည္ အစႏွင့္အဆံုးခြဲျခား၍
မသည့္တိုင္ေအာင္ တဆက္တစပ္တည္းရွိေနၾကသည္ျဖစ္၏။
ဤျဖစ္စဥ္ကို တကၠသိုလ္ဗုဒၶမီးအိမ္(ဆရာေတာ္) ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့သည့္ ‘ေသ
မင္းဆီသို႔သြားရာလမ္း’ တရာေတာ္မွေကာက္ႏႈတ္ေဖာ္ျပလိုေပသည္။
'ေသျခင္းက လူေတြဆီလာေနတာမဟုတ္ဘူး။ လူေတြကသာ ေသမင္းဆီကိုသြားေန
ၾကတာ' ဟုအစခ်ီၿပီး သြာေနရတာမွ အခ်ိန္တိုင္းသြားေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အခ်ိန္တိုင္း
ေသမင္းနဲ႔ ပိုပိုၿပီးေတာ့နီးလာေနတယ္။
အဲဒါကို တစ္စကၠန္႔ေလာက္ေတာင္ ရပ္နားထားလို႔မရဘူး။
လူေတြရဲ ႔အသက္ကလဲ ဒီအတိုင္းပါပဲတဲ့။ ေသျခင္းဆီက္ိုသြားေနတဲ့ဒီခရီးကို ရပ္နား
လို႔မရဘူးတဲ့။
အခ်ိန္တိုင္းသြားေနရတယ္ဆိုတာကို ျမတ္စြာဘုရားက ေတာင္က်ျမစ္တစ္စင္းနဲ႔ဥပ
မာေပးထားပါတယ္။ ေတာင္က်ျမစ္ေရဆိုတာ ရိုးရိုးျမစ္ေတြလို ေအးေအးေဆးေဆး
စီးဆင္းေနတာမဟုတ္ပါဘူး။ အရွိန္အဟုန္နဲ႔ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ႀကီၤးစီးဆင္းေနတာပါ။
No comments:
Post a Comment