သက္ႀကီးရြယ္အိုမ်ားအေၾကာအဆစ္ျပဳစုေရးဆိုင္ရာ PowerPoint သင္ခန္းစာ
အမွတ္ (၃) တြင္ မိမိေျပာခဲ့သည့္အတိုင္း သင္ၾကားမႈအစီအစဥ္ (Course Outline) ကို မိမိျပင္ဆင္ခဲ့သည္။
လံုး၀ေျပာင္းလဲပစ္လိုက္သည္။
သင္ၾကားမႈေဘာင္ကိုခ်ဲ ႔လိုက္သည္။
ထိုေၾကာင့္ ေရာဂါေ၀ဒနာအမ်ိဳးအစားမ်ား မ်ားလာသည္။
သို႔ေသာ္ အားလံုးကို အေၾကာအဆစ္ကုပညာရႈေထာင့္ (Physiotherapist perspectives) တစ္မ်ိဳးတည္းမွသာ သင္ၾကားေပးမည္ျဖစ္သျဖင့္ အခ်ိဳ ႔ကုထံုးမ်ားသည္ ေရာဂါေ၀ဒနာအခ်ိဳ ႔ကို ေယဘုယ်အားျဖင့္ ၿခံဳငံုၿပီးအသံုးခ်နိုင္သည္။
ဥပမာ Bridging exercise ေခၚ ဒူးေကြးလ်က္ တင္ပါးၾကြ ခါးေကာ့ေလ့က်င့္ျခင္းကို ခါးနာသူမ်ားအတြက္သင္ၾကားေပးနိုင္သကဲ့သို႔ ကိုယ္၀န္ေဆာင္မိခင္ေလာင္းမ်ားႏွင့္သက္ႀကီးရြယ္အိုမ်ားလည္း ေအေၾကာအဆစ္ကုပညာရွင္မ်ား၏ညႊန္ၾကားမႈျဖင့္ ေလ့က်င့္နိုင္ၾကေလသည္။
Bridging exercise


Photo - Internet
ယင္းသို႔ျပင္ဆင္ရန္အတြက္ မူလကရွိခဲ့ေသာ သင္ၾကားမႈအစီအစဥ္ (Course OutlineDescrriptions) ကို ေသခ်ာျပန္ေလ့လာရသည္။
မည္သည့္အေၾကာင္းအရာမ်ားပါရွိၾကသနည္း။
သင္ၾကားမႈ၏အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္မ်ား (Objectives) သည္ မည္သည္တို႔ပါနည္း။ ယင္းရည္ရြယ္မ်ား၏အတိမ္အနက္ အက်ယ္အ၀န္းတို႔ကို စိစစ္ၾကည့္ရသည္။
ဥပမာ၊ သင္တန္းသူသင္တန္းအားမ်ား၏အသိပညာႏွင့္ကၽြမ္းက်င္မႈတို႔ကို မည္သည့္အတိုင္းအတာအထိေမ ွ်ာ္လင့္ထားပါသနည္း။
တစ္နည္းဆိုရေသာ္ သက္ႀကီးရြယ္အိုျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ေရးႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး လူနာမ်ားအေၾကာင္း၊ ေတြ႔ရွိရတတ္ေသာမသန္စြမ္းမႈအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ျဖစ္လာရသည့္အေၾကာင္းရင္းမ်ား၊ လူနာမ်ား၏သြားလာလႈပ္ရွားမႈဆိုင္ရာအခက္အခဲမ်ား၊ မည္သည္ေန႔စဥ္ျပဳဖြယ္ကိစၥတို႔ကို သက္ႀကီးရြယ္အိုမ်ားအေနျဖင့္မည္မ ွ်အထိလုပ္နိုင္သည္ မလုပ္နိုင္သည္မ်ား (strength and weakness) အစရွိသည္တို႕ကို ထည့္သြင္းစဥ္းစားရသည္။
မိမိ၏သင္တန္းသည္ သက္ႀကီးရြယ္အိုျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ေရးဟုေယဘုယ်ေခါင္းစဥ္ေပးထားေသာ္လည္း
ေဆးကုသမႈဆိုင္ရာ အေျခခံလုပ္ေဆာင္ေပးရျခင္းမ်ား (basic medical procedures) မ်ား ပါ၀င္ျခင္းမရွိပါေခ်။
ဥပမာ၊ ေသြးခန္ႏႈန္းတိုင္းတာျခင္း၊ ေသြးေပါင္ခ်ိန္ျခင္း၊ အဖ်ားတိုင္ျခင္း အစရွိသည္မ်ား။
အေၾကာအဆစ္ဆိုင္ရာ ႀကိဳတင္ကာကြယ္ျခင္းႏွင့္ ျပန္လည္ထူေထာင္ေရးအပိုင္း (Rehabilitation) တို႔ကိုသာ လုပ္ေဆာင္ေပးရန္ျဖစ္သည္။
ဆက္ေရးပါဦးမည္။
No comments:
Post a Comment