"ဘေလာ့လုပ္ၿပီး စာေတြ ေရးစမ္းပါဗ်ာလို႔" တိုက္တြန္းသူေတြက တိုက္တြန္း ခဲ့ၾကတာ ၾကာခဲ့ပါၿပီ။ တိုက္တြန္းၾကတဲ့ အရင္းႏွီးဆံုးမိတ္ေဆြမ်ားထဲက တစ္ဦးကေတာ့ အေမရိကန္မွာေရာက္ေနတဲ့ ေဒါက္တာေသာင္းတင္ (စာေရးဆရာ လူမ်ိဳးေနာ္)ပါ။ ဇနီးျဖစ္သူက အနီးကပ္ အားေပးတိုက္တြန္းခဲ့ သလို သမီးျဖစ္သူကေတာ့ ယခုဘေလာ့ကို အစမွအဆံုး လုပ္ေပးခဲ့တာ ျဖစ္ တယ္။ ေရးမယ္ ေရးမယ္နဲ႔ အခုမွပဲ ေရးျဖစ္ပါေတာ့တယ္။ ကမာၻမွာ အရည္ အေသြး အေကာင္းဆံုးကၽြန္းထြက္ရွိတဲ့ အမိျမန္မာျပည္နဲ႔ ကၽြန္းပင္ေတြ ၀န္း ရံထားေလ့ရွိခဲ့တဲ့ ေမြးဇာတိ ကန္႔ဘလူၿမိဳ႔ကို အမွတ္တရ ဂုဏ္ျပဳ႔လ်က္ ဒီဘေလာ့၏အမည္ကို 'ကၽြန္းသာယာ'လို႔ ေပးလိုက္ပါသည္။

Monday, January 26, 2015

MPA မဂၢဇင္းႏွင့္အတိတ္ကိုုလြမ္းေမာမိျခင္း (၂)



၁၃၇၆ ခုႏွစ္၊ တပို႔တြဲလဆန္း ၇ ရက္၊ 



ေဖ့စ္ဘြတ္မွ ျပန္လည္ကူးယူေဖာ္ျပထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။




MPA မဂၢဇင္းႏွင့္အတိတ္ကိုုလြမ္းေမာမိျခင္း (၂)





MPA မဂၢဇင္း၏ပထမဦးဆံုုးေသာစာမ်က္ႏွာမ်ား၌ “Our Pioneers” ဆိုုသည့္ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ျမန္မာ နိုုင္ငံမွာ အေနာက္တိုုင္းအေၾကာအဆစ္ကုုေဆးပညာရပ္ (Physiotherapy) ျဖစ္ေပၚဖြံ႔ၿဖိဳးမႈသမိုုင္း လမ္းေၾကာင္းတြင္ ေရွ ႔ေဆာင္ေရွ ႔ရြက္ဦးေဆာင္မႈေပးခဲ့ၾကေသာ ဆရာဆရာမႀကီး ၅ ဦးတိုု႔အား ဂုုဏ္ျပဳေဖာ္ျပထားသည္ကိုု ေတြ႔ရပါသည္။

ဆရာႀကီးပါေမာကၡေဒါက္တာမားလ္ကမ္းပိ(တ)
ဆရာႀကီးဦးခ်စ္သန္းျမင့္
ဆရာမႀကီးေဒၚလွရီ
ဆရာႀကီးဦးတင္ေအာင္
ဆရာႀကီးဦးထြန္းေအာင္ဇံတိုု႔ျဖစ္ၾက၏။

မိမိသည္ ကံေကာင္းေထာက္မစြာျဖင့္ မိမိတိုု႔၏ေရွ ႔ေဆာင္လမ္းျပမ်ားျဖစ္ခဲ့ၾကေသာ အထက္ေဖာ္ျပ ပါ ဆရာဆရာမႀကီးမ်ားႏွင့္ ေတြ႔ဆံုုခဲ့ရဖူးပါသည္။ 


** ဆရာႀကီးပါေမာကၡေဒါက္တာမားလ္ကမ္းပိ(တ) **

ဆရာႀကီးကိုု မိမိအေနျဖင့္ ပထမဦးဆံုုးေတြ႔ဖူးခဲ့သည္မွာ ၁၉၆၆ ခုုႏွစ္က ရန္ကုုန္အေထြေထြေရာဂါကုုေဆးရံုု  ႀကီးအတြင္းရွိ ေဆးတကၠသိုလ္စာသင္ခန္း၌ျပဳလုုပ္ခဲ့ေသာ ေဆးဘက္ပညာသင္ေက်ာင္း သူေက်ာင္သား မ်ား ေမာင္မယ္သစ္လြင္ႀကိဳဆိုုပြဲတြင္ျဖစ္ပါသည္။ 

ထိုုစဥ္က အာရ္ဂ်ီအိတ္(ခ်္)ဟုု ထင္ရွားခဲ့ေသာ ရန္ကုုန္အေထြေထြေရာဂါကုုေဆးရံုုႀကီး (Rangoon General Hospital) ၏ေဆးရံုုအုုပ္ႀကီးေဒါက္တာဦးေအာင္သိန္းသည္ ေဆးဘက္ပညာသိပၸံေက်ာင္း (Institute of Para-Medical Sciences)၏ ေက်ာင္းအုုပ္ႀကီးျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ 

ဒီေနာက္ပိုုင္းတြင္ ျမန္မာနိုုင္ငံမွျပန္သြားေသာဆရာႀကီးသည္ အဂၤလန္နိုုင္ငံမွကေနဒါနိုုင္ငံသိုု႔ ေျပာင္းေရြ ႔ သြားေၾကာင္းကိုု ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္က ကေနဒါနိုုင္ငံမွာ ကြယ္လြန္သြားေသာ ဆရာႀကီးဦးေအာင္ျမင့္ေျပာျပသျဖင့္ ၾကားသိခဲ့ရပါသည္။ ၁၉၈၆-၈၇ခုုႏွစ္ခန္႔က ကေနဒါမွျမန္မာနိုုင္ငံသိုု႔အလည္လာေသာဆရာႀကီးကိုုသူတည္း ခိုုရာဟိုုတယ္တြင္ သြားေတြ႔ဖူးပါသည္။

တစ္ခါ စင္ကာပူနိုုင္ငံတြင္ ဆရာႀကီးအား သူ၏တပည့္မ်ားက ဧည့္ခံေကၽြးေမြးသည့္ညစာစားပြဲမ်ား တြင္ ၂ ႀကိမ္ ေတြ႔ဖူးခဲ့ပါေသး၏။ CBR စီမံခ်က္ျဖင့္ အိႏၵိယ၊ တရုုတ္၊ အင္ဒိုုနီးရွားအစရွိေသာအာရွ နိုုင္ငံမ်ားသိုု႔သြား ရင္း စင္ကာပူသိုု႔၀င္လာျခင္းျဖစ္သည္။ ဆရာႀကီးကိုုေတြ႔ရသည့္အခါတိုုင္း မိမိအေနျဖင့္ သတိျပဳမိသည္မွာ အသက္ ၇၀ ေက်ာ္ ၈၀ ရွိလာေသာ္လည္း ျဖတ္ျဖတ္လပ္လပ္ သြက္သြက္လက္လက္ျဖင့္ တကၠသိုလ္တစ္ခုု ၏အမႈေဆာင္ဒါရိုုက္တာတာ၀န္မ်ားကိုု နိုုင္ငံတကာသိုု႔ ခရီးသြားလ်က္ ထမ္းေဆာင္နိုုင္ေနေသးျခင္းပင္ျဖစ္ပါ သည္။

ဆရာႀကီးအေနျဖင့္ ျမန္မာျပည္ကိုု မည္မ ွ်ခ်စ္သနည္းဆိုုသည္ကိုု ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုုင္းလိုုလိုု ျမန္မာျပည္သိုု႔ တစ္ ဦးတည္းျဖစ္ေစ၊ သူဇနီးရွိစဥ္က ဇနီး သမီးတိုု႔ႏွင့္္အတူျဖစ္ေစ၊ သည့္ေနာက္ပိုုင္းတြင္ သူအ လုုပ္လုုပ္ကိုုင္ ေနေသာ Queen's University မွ သူ၏တပည့္မ်ား လုုပ္ေဖာ္ကိုုင္ဖက္မ်ားႏွင့္ျဖစ္ေစ လာေရာက္ေလ့ရွိျခင္း က သက္ေသခံေနပါသည္။ တစ္ခ်ိဳ ႔ေသာႏွစ္မ်ားတြင္ တစ္ႏွစ္တည္းကိုု ႏွစ္ ေခါက္ လာတတ္ပါေသး၏။

ဆရာႀကီးသည္ ယူနိုုက္တက္ကင္န္းဒန္းတြင္ အစိုုးရ၀န္ထမ္း၊ ကမ ၻာ့က်န္းမာေရးအဖြဲ႔ႀကီး(WHO)၏၀န္ထမ္း အျဖစ္လည္းေကာင္း တာ၀န္မ်ားထမ္းေဆာင္ခဲ့ၿပီး မသန္စြမ္းမႈျပန္လည္ထူေထာင္ေရးဆိုုင္ရာတကၠသိုလ္ ပညာေရး၊ လူထုုအေျချပဳ မသန္စြမ္းမႈျပန္လည္ထူေထာင္ေရး (Community-based Rehabilitation - CBR) ႏွင့္လူမႈအဖြဲ႔အစည္းဆိုုင္ရာဖြံ႔ၿဖိဳးေရး (Community Develop-ment) အစရွိသည့္ စီမံကိန္းမ်ားအား ဦးေဆာင္လုုပ္ကိုုင္ခဲ့ေသာ နိုုင္ငံတကာအေတြ႔အႀကံဳ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ရွိသူတစ္ဦးျဖစ္သည္။ သိုု႔အတြက္ ေၾကာင့္လည္း ဂုုဏ္ထူးေဆာင္ေဆးပညာရပ္ပါရဂူဘြဲ႔ႏွင့္သိပၸံပညာရပ္ပါရဂူဘြဲ႔မ်ားကိုု ေပးအပ္ခ်ီးျမွင့္ျခင္းခံ ခဲ့ရေလသည္။ 

ဆရာႀကီးသည္ ျမန္မာျပည္ကိုုလာေသာအခ်ိဳ ႔အေခါက္ေတြမွာ ျမန္မာအေၾကာအဆစ္ကုုပညာရွင္မ်ားကိုု သင္တန္းပိုု႔ခ်ေပးေလ့ရွိသည္။ ၿပီးခဲ့ေသာတစ္ေခါက္လာစဥ္ကမူ သူအလုုပ္လုုပ္ေနေသာ Queen's University အေနျဖင့္ ျမန္မာနိုုင္ငံသိုု႔ အကူအညီေပးဖိုု႔ရာအတြက္ ေရွ ႔ေျပးလာျခင္းဟုု သိရပါသည္။ ျမန္မာ ျပည္မွာလိုုအပ္ေနေသာ မသန္စြမ္းမႈျပန္လည္ထူေထာင္ေရးဆိုုင္ရာတကၠသိုလ္ပညာေရးနဲ႔လူထုုအေျချပဳမ သန္စြမ္းမႈျပန္လည္ထူေထာင္ေရး(CBR) ဌာနလာဖြင္႔ရန္ဟုုဆိုုပါသည္။

ေနာက္တစ္ေခါက္လာေသာအခါတြင္ က်န္းမာေရး၀န္ႀကီးႏွင့္ ေတြ႔ဆံုုရန္အစီအစဥ္ရွိေလသည္။






No comments:

Post a Comment