"ဘေလာ့လုပ္ၿပီး စာေတြ ေရးစမ္းပါဗ်ာလို႔" တိုက္တြန္းသူေတြက တိုက္တြန္း ခဲ့ၾကတာ ၾကာခဲ့ပါၿပီ။ တိုက္တြန္းၾကတဲ့ အရင္းႏွီးဆံုးမိတ္ေဆြမ်ားထဲက တစ္ဦးကေတာ့ အေမရိကန္မွာေရာက္ေနတဲ့ ေဒါက္တာေသာင္းတင္ (စာေရးဆရာ လူမ်ိဳးေနာ္)ပါ။ ဇနီးျဖစ္သူက အနီးကပ္ အားေပးတိုက္တြန္းခဲ့ သလို သမီးျဖစ္သူကေတာ့ ယခုဘေလာ့ကို အစမွအဆံုး လုပ္ေပးခဲ့တာ ျဖစ္ တယ္။ ေရးမယ္ ေရးမယ္နဲ႔ အခုမွပဲ ေရးျဖစ္ပါေတာ့တယ္။ ကမာၻမွာ အရည္ အေသြး အေကာင္းဆံုးကၽြန္းထြက္ရွိတဲ့ အမိျမန္မာျပည္နဲ႔ ကၽြန္းပင္ေတြ ၀န္း ရံထားေလ့ရွိခဲ့တဲ့ ေမြးဇာတိ ကန္႔ဘလူၿမိဳ႔ကို အမွတ္တရ ဂုဏ္ျပဳ႔လ်က္ ဒီဘေလာ့၏အမည္ကို 'ကၽြန္းသာယာ'လို႔ ေပးလိုက္ပါသည္။

Sunday, November 5, 2023

ကၽြန္းသာယာသတင္းစဥ္ (၈၀)

 






































မေန႔က ေဖ့စ္ဘြတ္မွာ အထက္ကပံုေလးကိုေတြ႔မိၿပီး ေလွကားထစ္အျမင့္(staircase steps)ေတြ
ကို သစ္သားတံုးေလးမ်ားၾကားခံခုေပးၿပီး နိမ့္ေအာင္(စိပ္ေအာင္)လုပ္ေပးထားတာလို႔ထင္မွတ္ၿပီး 
အေေတာ္ေကာင္တဲ့အႀကံဥာဏ္ပါလားလို႔ ေလွကားအတက္အဆင္းအခက္အခဲေတြ႔ေနရသူေတြ
အတြက္ ၀မ္းသာမိပါတယ္။

ဒီေတာ့ ေသေသခ်ာခ်ာေလ့လာၾကည့္တဲ့အခါ မိမိထင္ထားသလိုေလွကားထစ္အျမင့္က နိမ့္ၿပီးမ 
သြားတာကို သတိျပဳမိခဲ့တယ္။ 




တကယ္က မူလေလွကားထစ္ရဲ ႔အျမင့္အတိုင္းပါဘဲ။ ဘာမွေျပာင္းလဲတာကို မေတြရပါဘူး။
ဒါေပမယ့္ ေျခနင္းခံုအျပားကေတာ့ အေရွ ႔ဖက္ကိုအနည္းငယ္က်ယ္လာတာေတြ႔ရပါတယ္။
အဲဒီရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔လုပ္ထားတာျဖစ္နိုင္ပါတယ္။





ဒါနဲ႔ တကယ္လို႔ ေလွကားထစ္ရဲ ႔အျမင့္ကိုႏွိမ့္ေပးခ်င္တယ္ဆိုရင္ေကာ ဘယ္လိုလုပ္ေပးနိုင္
မလဲလို႔ ဆက္ၿပီးေတြးၾကည့္မိျပန္ပါတယ္။

ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ မိမိသည္ ေလာေလာဆယ္အားျဖင့္ ေဆးရံုကလူနာတဦးကို လမ္း
ေလ ွ်ာက္တာနဲ႔ေလွကားတက္တာ(Gait and Stair Training) ႏွစ္မ်ိဳးကို တၿပိဳင္နက္သင္ေပး
ေနတာေၾကာင့္ပါ။ 








က်န္းမာေရးခၽြတ္ယြင္းမႈအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ေလွကားအတက္အဆင္းခက္ခဲတာ ႀကံဳေတြ႔ရတတ္
ပါတယ္။

ဥပမာ အဆစ္ေရာင္လို႔ တင္ပါးဆစ္ ဒါမွမဟုတ္ ဒူးနာတာ။ 

ေလ့လာမႈတခုကေျပာတာက လူတဦးစီဘ၀မွာ ေလွကားအတက္အဆင္းလုပ္တဲ့အေရအတြက္
ေပါင္း ႏွစ္သိန္းနဲ႔ငါးေသာင္းခန္႔ (၂၅၀,၀၀၀)ရွိတယ္လို႔သိရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အဆစ္ေရာင္ေရာ
ဂါရွိသည္ျဖစ္ေစ မရွိသည္ျဖစ္ေစ အသက္ႀကီးလာတဲ့အခါ အနည္းနဲ႔အမ်ားဆိုသလို ေလွကားအ
တက္အဆင္းလုပ္ဖို႔ အခက္အခဲရွိလာၾကတာ အထူးအဆန္းမဟုတ္ပါဘူး။ 

၂၀၂၁ ခုႏွစ္ ေမလကထုတ္ျပန္တဲ့ Age UK ရဲ ႔ေလ့လာေတြ႔ရွိခ်က္အရ ကိုဗစ္-၁၉ ကပ္ေရာဂါ
သည္ သက္ႀကီးရြယ္အိုမ်ား၏ေလွကားအတက္အဆင္းကို သိသိသာသာႀကီးထိခိုက္မႈရွိေၾကာင္း
သိရပါတယ္။

ဒီကပ္ေရာဂါမျဖစ္ခင္ကတည္းက ေလွကားအတက္အဆင္းအခက္အခဲရွိခဲ့ၾကသည့္ အသက္ ၆၀
ေက်ာ္ သက္ႀကီးရြယ္အို ၁.၂ သန္းသည္ ကိုဗစ္-၁၉ ကပ္ေရာဂါျဖစ္ၿပီးေနာက္ပိုင္းမွာ ေလွကားအ
တက္အဆင္းေတြမွာ ပိုမိုခက္ခဲလာတာေတြ႔ရတယ္လို႔ အစီရင္ခံစာမွာေဖာ္ျပထားပါတယ္။ 

ဒါ့အျပင္ ယခင္က ေလွကားအတက္အဆင္းအခက္အခဲမရွိခဲ့ၾကသည့္သက္ႀကီးရြယ္အို ၁.၆ သန္း
ခန္႔မွာလဲ ကိုဗစ္-၁၉အလြန္ကာလမွာ ေလွကားတက္တာဆင္းတာခက္ခဲလာၾကတယ္ဆိုပါတယ္။

ဒီအခါမွာ သူတို႔ရဲ ႔လႈပ္ရွားသြားလာနိင္မႈေတြက်ဆင္းလာတာေၾကာင့္ အျပင္ထြက္တာနဲ႔ေလ့က်င့္
ခန္းလုပ္ရမယ့္အစား အိမ္ထဲမွာအခန္းေအာင္းၿပီးေနရတဲ့အခ်ိန္ေတြသာ ပိုမ်ားလာပါတယ္တဲ့။











No comments:

Post a Comment