"ဘေလာ့လုပ္ၿပီး စာေတြ ေရးစမ္းပါဗ်ာလို႔" တိုက္တြန္းသူေတြက တိုက္တြန္း ခဲ့ၾကတာ ၾကာခဲ့ပါၿပီ။ တိုက္တြန္းၾကတဲ့ အရင္းႏွီးဆံုးမိတ္ေဆြမ်ားထဲက တစ္ဦးကေတာ့ အေမရိကန္မွာေရာက္ေနတဲ့ ေဒါက္တာေသာင္းတင္ (စာေရးဆရာ လူမ်ိဳးေနာ္)ပါ။ ဇနီးျဖစ္သူက အနီးကပ္ အားေပးတိုက္တြန္းခဲ့ သလို သမီးျဖစ္သူကေတာ့ ယခုဘေလာ့ကို အစမွအဆံုး လုပ္ေပးခဲ့တာ ျဖစ္ တယ္။ ေရးမယ္ ေရးမယ္နဲ႔ အခုမွပဲ ေရးျဖစ္ပါေတာ့တယ္။ ကမာၻမွာ အရည္ အေသြး အေကာင္းဆံုးကၽြန္းထြက္ရွိတဲ့ အမိျမန္မာျပည္နဲ႔ ကၽြန္းပင္ေတြ ၀န္း ရံထားေလ့ရွိခဲ့တဲ့ ေမြးဇာတိ ကန္႔ဘလူၿမိဳ႔ကို အမွတ္တရ ဂုဏ္ျပဳ႔လ်က္ ဒီဘေလာ့၏အမည္ကို 'ကၽြန္းသာယာ'လို႔ ေပးလိုက္ပါသည္။

Thursday, August 25, 2011

ဦးပိန္တံတား

ဒီကေန႔ထုတ္ေၾကးမံုသတင္းစာမွာ "ေတာင္သမန္အင္း ေရတိုးခ်ိန္ ဦးပိန္တံတား၌ ျပည္သူမ်ားစည္ ကား"ဆိုတဲ့ သတင္းကို ဖတ္ရေတာ့ မႏၲေလးကိုေရာက္တိုင္း တစ္ခါတစ္ခါတကူးတကသြားေလ့ရွိတဲ့ ဦးပိန္တံတားႀကီးကို အမွတ္ရမိတယ္။

ျပည္တြင္းျပည္ပခရီးသြားမ်ားျဖင့္ စည္ကားေနတဲ့ ဦးပိန္တံတား။(ဓါတ္ပံု - ေၾကးမံုသတင္းစာ)

ယခုႏွစ္မိုးရာသီမွာ တေမွ်ာ္တေခၚေတြ႔ရတဲ့ေရျပင္က်ယ္ႀကီးနဲ႔ ေတာင္သမန္အင္းေပၚက ဦးပိန္တံတား ႀကီးဟာျဖင့္ ပဏာရစြာ လွပလို႔ေနပါတယ္တဲ့။ ဒီျမင္ကြင္းမ်ိဳးကို စာေရးသူ မွတ္မွတ္ရရ မေတြ႔ဖူးေသး ဘူး။ စာေရးသူတို႔ ျမန္မာႏိူင္ငံကိုသြားေလ့သြားထရွိတဲ့အခ်ိန္က မိုးရာသီမွမဟုတ္တာ။ ႏိူ၀င္ဘာလကုန္ နဲ႔ ဒီဇင္ဘာလပိုင္းေလာက္ပဲ ေရာက္ျဖစ္တာမ်ားတယ္။

အင္းထဲမွာေရျပင္ကို ေတြ႔ရေပမယ့္ ေရကက်ေနၿပီ။ ေရက တံတားတိုင္ေတြရဲ့ေအာက္ေျခနားေလာက္မွာ ပဲရွိေတာ့တာ။ ေတာင္ေလးလံုးဘုန္းႀကီးေက်ာင္းဖက္က တံတားရဲ့အစပိုင္းမွာဆိုရင္ ေရကိုေတာင္မေတြ႔ရ ေတာ့ဘူး။ ဒူးေလာက္ ခါးေလာက္အျမင့္ရွိတဲ့ အပင္ေလးေတြေတာင္ အင္းဖက္ကိုတိုး၀င္ ေပါက္ေနၾကၿပီ။ ေရက်တဲ့အခ်ိန္ဆိုရင္ ကမ္းစပ္က သဲျပင္မွာ သစ္ ၀ါး ႀကိမ္ေတြနဲ႔လုပ္ထားတဲ့ ေဒသထြက္လက္မႈပစၥည္း ေလးမ်ားေရာင္းတဲ့ ယာယီဆိုင္တန္းေလးေတြကို ေတြ႔ရတတ္တယ္။ 

စာေရးသူတို႔ဇနီးေမာင္ႏွံ ဦးပိန္တံတားေပၚမွာ အမွတ္တရ။ (၂၀၀၆)


ေတာင္သမန္အင္းကမ္းစပ္မွာ ျမဴးေနတဲ့ ဘဲအုပ္တစ္အုပ္။(ဓါတ္ပံု - ဖိုးတာ၊ ၂၀၀၆)

ဘာပဲေျပာေျပာ ေတာင္သမန္အင္းရယ္၊ ဦးပိန္တံတားရယ္၊ အင္းထဲက ငွက္သမၺန္ေလွကေလးေတြရယ္၊ ကမ္းစပ္မွာေနစာလႈံေနတဲ့ ဘဲအုပ္ေတြရယ္၊ အင္းကို ပတ္ခ်ာ၀ိုင္းၿပီးေပါက္ေနတဲ့ စိမ္းစိမ္းစိုစိုသစ္ပင္ႀကီး ေတြရယ္ကေတာ့ ဘယ္အခ်ိန္ျဖစ္ျဖစ္လွေနတာပါပဲ။ ေရာက္တဲ့အခါတိုင္း ျမင္ရတဲ့အခါတိုင္းပဲ ၾကည့္လို႔မ ၀ ရႈလို႔မ၀ေအာင္ ႏွစ္သက္ခံစားမိတာပါပဲ။

ဦးပိန္တံတားကို ကုန္းေဘာင္ေခတ္ပုဂံမင္းလက္ထက္မွာ ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၂၁၁ခုႏွစ္က စတင္ေဆာက္ ခဲ့ၿပီး ၁၂၁၃ ခုႏွစ္မွာမွ ေဆာက္လုပ္ၿပီးစီးခဲ့တာျဖစ္တယ္။  ကၽြန္းသစ္တိုင္လံုးေပါင္း ၁၀၈၆ တိုင္ရွိၿပီး ေရ လယ္ဇရပ္ေလးေဆာင္ပါရွိပါတယ္။ ႏွစ္ကာလၾကာရွည္လာတဲ့ေနာက္ပိုင္းတြင္ မိုးဒဏ္ေလဒဏ္ေၾကာင့္ မူလကကၽြန္းတိုင္အခ်ိဳ့ပ်က္စီးသြားတာေၾကာင့္ ကြန္ကရစ္တိုင္မ်ားနဲ႔ အစားထိုးထားခဲ့ရတယ္။ သက္တမ္း က ႏွစ္ေပါင္း ၁၆၀ ႏွစ္ေတာင္ ေက်ာ္ခဲ့ၿပီပဲ။ 

ကမာၻေပၚမွာရွိၾကတဲ့ သစ္သားနဲ႔ေဆာက္လုပ္ထားေသာတံတားမ်ားတြင္ တံတားအရွည္တစ္မိုင္နီးပါးရွိတဲ့ ဦးပိန္တံတားဟာ အရွည္ဆံုးစာရင္း၀င္ျဖစ္တယ္ဆိုပါတယ္။


No comments:

Post a Comment