"ဘေလာ့လုပ္ၿပီး စာေတြ ေရးစမ္းပါဗ်ာလို႔" တိုက္တြန္းသူေတြက တိုက္တြန္း ခဲ့ၾကတာ ၾကာခဲ့ပါၿပီ။ တိုက္တြန္းၾကတဲ့ အရင္းႏွီးဆံုးမိတ္ေဆြမ်ားထဲက တစ္ဦးကေတာ့ အေမရိကန္မွာေရာက္ေနတဲ့ ေဒါက္တာေသာင္းတင္ (စာေရးဆရာ လူမ်ိဳးေနာ္)ပါ။ ဇနီးျဖစ္သူက အနီးကပ္ အားေပးတိုက္တြန္းခဲ့ သလို သမီးျဖစ္သူကေတာ့ ယခုဘေလာ့ကို အစမွအဆံုး လုပ္ေပးခဲ့တာ ျဖစ္ တယ္။ ေရးမယ္ ေရးမယ္နဲ႔ အခုမွပဲ ေရးျဖစ္ပါေတာ့တယ္။ ကမာၻမွာ အရည္ အေသြး အေကာင္းဆံုးကၽြန္းထြက္ရွိတဲ့ အမိျမန္မာျပည္နဲ႔ ကၽြန္းပင္ေတြ ၀န္း ရံထားေလ့ရွိခဲ့တဲ့ ေမြးဇာတိ ကန္႔ဘလူၿမိဳ႔ကို အမွတ္တရ ဂုဏ္ျပဳ႔လ်က္ ဒီဘေလာ့၏အမည္ကို 'ကၽြန္းသာယာ'လို႔ ေပးလိုက္ပါသည္။

Thursday, July 4, 2019

Lakeside ဘူတာအလြမ္း (၂)



တစ္ခ်ိန္တခါတုန္းက မိမိရိုက္ထားေသာ လိတ္ဆိုက္ဘူတာဓာတ္ပံုအေဟာင္းေလးကိုျမင္ရတိုင္း သည္ဘူတာေလးကို လြမ္းမိရပါသည္။

ေနအိမ္ဘုရားခန္းမွျဖစ္ေစ အိမ္အ၀င္တခါးနားမွျဖစ္ေစ ဘူတာကိုအတိုင္းသားေတြ႔ျမင္ေနရသည္။ ဘူတာႏွင္အတူ အေနာက္ဘက္ရွိ ဂ်ဴေရာင္းကန္ႀကီးကိုလည္း ေတြ႔ရသည္။ ကန္ႀကီးႏွင့္ကပ္လ်က္ရွိေနေသာ တရုတ္ဘုရားေစတီညီေနာင္ ၂ ဆူ (The Pagoda Twins) ကိုလည္း ျမင္နိုင္ပါသည္။

လိတ္ဆိုက္ဘူတာ၏ေရွ ႔တစ္ဘူတာျဖစ္ေသာ Chinese Garden MRT Station ကို ဂ်ဴေရာင္းအိစ္အရပ္ကတိုက္တာမ်ားႏွင့္အတူ ျမင္နိုင္ေသး၏။

၁၉၉၀ ခုႏွစ္က မိမိေတြ႔ခဲ့ျမင္ခဲ့ရေသာလိတ္ဆိုက္ဘူတာႏွင့္ ယခုေနာက္ပိုင္းကာလမ်ားတြင္ တျဖည္းျဖည္းခ်င္းမ်ားစြာတိုးတက္ေျပာင္းလဲလာခဲ့ေသာ ယေန႔လိတ္ဆိုက္ဘူတာႏွင့္၀န္းက်င္တို႔ကား မမွတ္မိေလာက္ေအာင္ပင္ရွိခဲ့သည္။

ဟိုတုန္းက လိတ္ဆုိက္ဘူတာေအာက္ထပ္မွာ မည္သည့္ဆိုင္မွမရွိခဲ့ေပ။
မုန္႔ဆိုင္မရိွ။
စားေသာက္ဆိုင္မ်ားမရွိ။
စတိုးဆိုင္လည္းမရွိ။
ေဆးခန္းဆို ေ၀လာေ၀းေသးေတာ့။

ဘူတာေအာက္ထပ္မွာ ဟာလာဟင္းလင္းႀကီးျဖစ္သည္။
ဘူတာထဲမွ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာကို တိုးလ ွ်ိဳေပါက္ျမင္နိုင္သည္။

Boon Lay Way ကားလမ္းကိုေက်ာ္ၿပီး ဘူတာႏွင့္အကူးအသန္းလုပ္နိုင္ေသာ ကားလမ္းကူးမိုးပ်ံတံတားတြင္ ယခုကဲ့သို႔ အမိုးမရွိေသးပါ။ တံတားေပၚတက္ဆင္းရန္ ဓာတ္ေလွကား ၂ ခုလည္းမရွိပါ။

မိုးရြာအစို ေနပူအေျခာက္ အမိုးမဲ့ အကာမဲ့သြားခဲ့ၾကရသည္။

တစ္ခုေတာ့ရွိသည္။

မိမိအိမ္ကိုအလည္လာမည့္ဧည့္သည္ကိုေတာ့ ဧည့္ေမ ွ်ာ္ရန္ ျမင္ကြင္းေကာင္းလွပါ၏။

လမ္းကူးတံတားေပၚက လာေနသူေတြကိုၾကည့္ၿပီး အဲ.. ဒါကေတာ့ ဘယ္သူပဲ။ ေတြ႔တယ္မဟုတ္လား လမ္းေလ်ာက္တဲ့ပံုက စသျဖင့္ မွန္းဆၾကည့္လို႔ရသည္။ မ်ားေသာအားျဖင့္မွန္၏။ မွားခဲေလစြ။

မိမိကိုဆိုရင္ ဇနီးျဖစ္သူက အိမ္ေပၚကေနၾကည့္ၿပီး တတ္အပ္ေျပာနိုင္သည္။

ေလတိုက္သျဖင့္လြင့္သြားေသာဆံပင္ကို ေခါင္းကေလးငဲ့ၿပီး ျပန္သပ္တင္ေလ့ရွိသည့္စတိုင္။




၁၉၉၀ ႏွစ္မ်ားဆီက လိတ္ဆိုက္ဘူတာပံု


ဘတ္စ္ကားမွတ္တိုင္မွာလည္း ထိုင္ခံု ၂ ခုသာရွိသည္။
ယခုလို ခံုတန္းရွည္ေလးမ်ား မရွိၾက။

ဘတ္စ္ကား သံုးစီးခန္႔တၿပိဳင္တည္းရပ္ၿပီး ခရီးသည္တင္နိုင္ခ်နိုင္ေသာ အမိုးအရွည္ႀကီးလည္းမရွိေသး။

ဘူတာႏွင့္ အမိုးပါေသာေလ်ာက္လမ္းတို႔ကိုဆက္ထားေပးသည့္ တကၠစီရပ္ရန္ေနရာလည္းမရွိေပ။  

ရထားစီးခရီးသည္ေတြလည္း ဒီကေန႔လို ျပြတ္သိပ္ထိုးမေနၾကပါ။
က်ိဳးတိုးက်ဲတဲေလးသာ။



       
          ယေန႔ေတြ႔ရေသာ လိတ္ဆိုက္ဘူတာပံု                              



လိတ္ဆိုက္ဘူတာ၏ညအလွ


မိမိသည္ လိတ္ဆိုက္ဘူတာႏွင့္ကားလမ္းျခားၿပီး မ်က္ေစာင္းထိုးတြင္ရွိေသာတိုက္အမွတ္ ၅၁၈ မွာ ႏွစ္အေတာ္ၾကာၾကာႀကီးေနခဲ့သည္။ 

အေပၚကဘူတာပံုေလးကို ထိုစဥ္ကမိမိေနခဲ့ေသာ ၁၃ ထပ္မွရိုက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ယင္းတစ္တိုက္တည္းမွာပင္ ပထမက ၄ ထပ္အခန္းမွာအိမ္ငွားေနခဲ့ရ၏။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ၁၃ ထပ္မွာ အိမ္ခန္း၀ယ္လ်က္ ေအာက္ထပ္ကေနအေပၚထပ္သို႔ေျပာင္းေရြ ႔လ်က္ ဆက္ၿပီးေနျဖစ္ခဲ့ျပန္ပါသည္။

သို႔ျဖစ္ရာ နံနက္တိုင္း လိတ္ဆိုက္ဘူတာကရထားစီးကာ အလုပ္သြားၿပီး ညေနတိုင္း လိတ္ဆိုက္ဘူတာမွာဆင္းလ်က္ အိမ္သို႔ျပန္လာေလ့ရွိသည္။ ယင္းသို႔ ခရီးသြားခဲ့ရသည္မွာ ၁၀ ႏွစ္ခန္႔ပင္ၾကာခဲ့ပါသည္။

ထိုအခ်ိန္တုန္းက လိတ္ဆိုက္ဘူတာသည္ စင္ကာပူနိုင္ငံ၏အရွည္ဆံုးရထားလမ္းျဖစ္သည့္ East West MRT Line တြင္ အေနာက္ပိုင္းဂိတ္ဆံုးဘူတာျဖစ္ခဲ့သည္။ အေရွ ႔ဘက္ဂိတ္ဆံုးဘူတာျဖစ္သည့္ Pasir Ris မွစီးလာ ေသာခရီးသည္အားလံုး လိတ္ဆိုက္ဘူတာမွာဆင္းၾကရ၏။ လိတ္ဆိုက္ဘူတာ၏ေနာက္တစ္ဘူတာျဖစ္သည့္ ဘြန္ေလးဘူတာမွာ ေဆာက္လုပ္ထားၿပီးျဖစ္ေသာ္လည္း အသံုးမျပဳေသးပဲ ရထားကိုအေနာက္မွအေရွ ႔ ဘက္သို႔ေျပာင္းထြက္ရန္အတြက္သာ အသံုးျပဳခဲ့ေလသည္။

မိမိ စင္ကာပူနိုင္ငံသို႔မေရာက္မီကာလျဖစ္ေသာ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ ႏိူ၀င္ဘာလက လိတ္ဆိုက္ဘူတာကို စတင္အသံုးျပဳခဲ့ေၾကာင္းသိရသည္။















No comments:

Post a Comment